Author |
Topic |
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2009/01/26 : 16:20:51
|
Hoj-Hoj!!
Hittade en liten stereo till dottern på loppis, jag blev glad då jag inte har något emot att moluskerna rammlar ut och musiken får träffa mer än trummhinnorna
Nåja! efter ett par dagar med, quote: nä.. jag gillar min ipod och lurar, den är stor o klumpig...
Så började ipodens kärleksförhållande med CMTCP1, det blev förresten en trekant då laptopen ville vara med..
Ett problem kvarstår dock, Högtalarna gillas inte för quote: dom är fula!
Jag har dock ett par JPW mini monitor liggandes. Kan det vara för jobbigt för CMTCP1 all lira genom dessa?
CMTCP1 DIN 20+20W 6 Ohms at 1kHz DIN. MPO 85+85W
Högtalare SS-CCP1 Two-way, bass reflex system 12cm woofer 2.5cm semi dome-type tweete 6 Ohms
Föreslagen ny partner: JPW mini monitor. 6 Ohm 70W 87dB Dessa är slutna högtalare.
Det funkar väl i längden?
Magnus |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
John
Member
583 Posts |
Posted - 2009/01/26 : 18:10:01
|
Inte för att det kanske tillför så mycket, men jag har spelat just denna Sony-modell med mina piP. Funkade väl sådär... Sonyn har en mycket märklig eq som bara har två lägen - inget av dem "flat"! Så det kräver nog att man matchar in högtalarna väldigt väl.
Har för övrigt använt den som cd-drive under en tid . Det funkade helt ok!
/en john |
Hörlursfrilla! |
|
|
widescreen4
Member
264 Posts |
Posted - 2009/01/26 : 18:46:52
|
Lite låg känslighet på dom högtalarna.
Ett bra budget tips är Dynavoice. Dom har mycket trevligt till bra pengar.
Definition-serien är lysande, speciellt deras lilla golvare DF-5 för 3kkr. |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2009/01/26 : 18:55:04
|
quote: Sonyn har en mycket märklig eq som bara har två lägen - inget av dem "flat"!
Skojaru
M |
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
John
Member
583 Posts |
Posted - 2009/01/27 : 15:48:51
|
Alltså, vad jag menar är att det kan vara svårt att matcha den med högtalare, då de som följer med troligen är anpassade efter de mystiska eq-stegen. Det är i alla fall vad jag tror, men det kan ju vara så att de medföljande högtalarna bara är usla på ett sätt som maskerar egenskaperna hos förstärkaren.
/en john som spekulerar |
Hörlursfrilla! |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2009/01/27 : 16:29:39
|
quote: quote: -------------------------------------------------------------------------------- Sonyn har en mycket märklig eq som bara har två lägen - inget av dem "flat"! --------------------------------------------------------------------------------
Skojaru
Jag var lite otydlig
Jag menar att jag håller med till 100% quote: de mystiska eq-stegen.
M
|
Mr 500! |
|
|
|
Topic |
|