HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Det smäller när jag sätter på slutsteget?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bogus
Member

332 Posts

Posted - 2009/01/24 :  00:41:02  Show Profile Send Bogus a Private Message
Ja, som sagt så har mitt Primare a30.2 börjat smälla när jag ska sätta på det. Det tar två-tre sekunder innan det sätts igång som det brukar men när det ska knäppa till lite som det gör i de flesta slutstegen så blir det nu även en ganska kraftig smäll som går ut i högtalarna. Störande.
Jag har inte märkt någon skillnad i ljudkvalitét när jag lyssnar på musik, men det ska ju inte vara så att det smäller. Är det något man kan laga själv (om nu någon vet vad felet är?) eller måste jag skicka in det till en verkstad?

Edit/ Det kvittar om jag har satt för försteget före eller efter jag har satt på slutsteget... det smäller till ändå.

Jobbar på Hifi Consult i Sävedalen!

Edited by - Bogus on 2009/01/24 00:42:49

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2009/01/24 :  01:36:34  Show Profile Send lennartj a Private Message
Har det måntro muting-relä som fastnat i slutet läge?

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

Bogus
Member

332 Posts

Posted - 2009/01/24 :  10:33:09  Show Profile Send Bogus a Private Message
Har ingen aning, men uppskattar all input jag kan få i ämnet.
Kom på en sak till. Om jag bara stänger av det oxh sen sätter på det igen efter 5-10 minuter så smäller det inte. Det är bara när det varit avstängt en längre tid som tex över natten som det smäller.

Go to Top of Page

iMac
Member

477 Posts

Posted - 2009/01/24 :  10:35:14  Show Profile Send iMac a Private Message
Kanske likström från slutsteget? Mät utgången med en voltmeter , om du inte har det, kolla på bashögtalaren Om den åker in eller ut o är kvar i de läget så är det likspänning ut från förstärkaren = inte bra.

"David mot Goliat" HK DPR 2005 vs AVR7000
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2009/01/24 :  10:45:37  Show Profile Send Smackman a Private Message
Hade deras 3.kanalare... tror den hette A30.3 den "small" också vid påslag .. det va tydilgen normalt på den , så jag sålde ..

Go to Top of Page

Bogus
Member

332 Posts

Posted - 2009/01/24 :  23:17:08  Show Profile Send Bogus a Private Message
iMac = nej konen åker inte in eller ut och är kvar i det läget. Den står helt neutralt som den alltid gör/gjort.

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2009/01/26 :  12:11:19  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Den skall "klicka igång" vid signal från förförstärkare, men att den skulle smälla som du skriver tycker jag låter skumt och jag skulle rekommendera dig att du ringer Hans Karlsson på Audioactive och frågar. Han är bra att ha och göra med och hjälpsam. mvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2009/01/26 12:12:05
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000