HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Nytt försteg från Krell!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2003/01/03 :  14:45:57  Show Profile Send bjorn a Private Message
Det senaste tillskottet i Krells KAV serie är försteget KAV 280P. Kav 280P är helt balanserat och använder "Current Tunnel" teknologi hämtad från referens försteget KCT.



Ett par balanserade ingångar och fyra par obalanserad dito, (varav en Tape),erbjuds tillsammans med en uppsättning balanserade och obalanserade utgångar.

Annat som hämtats från KCT är "Theater Throughput"-funktionen, något som gör det möjligt att ansluta en surroundprocessor till KAV 280P och låta signalen gå rakt igenom ograverad till slutstegen, utan att påverkas av volymkontrollen i KAV 280P. Då "Theater Throughput"-funktionen är adresserbar, är man heller inte knuten till en specifik ingång för att kunna använda denna.

KAV 280P är helt fjärrkontrollerad och beräknas kosta ca 41 000: - i handeln.

Mvh

Björn Wiman
Audionord AB



Verksam i HiFi-branchen sedan 1987.

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/03 :  23:15:22  Show Profile Send ekman a Private Message
krells nya kavserie är ruggigt snygg =)
hoppas jag får chans att lyssna på detta försteg nångång i framtiden det är säkert riktigt bra
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/01/04 :  18:38:22  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Roligt med en ratt att vrida på igen!

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/04 :  21:06:04  Show Profile Send ekman a Private Message
jo om det inte är en jättestor knapp =)
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2003/01/04 :  23:19:27  Show Profile Send n/a a Private Message
Ursäkta... Men äntligen en snygg Krell!

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/01/05 :  00:18:31  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
är jag den enda som inte är speciellt förtjust i utseendet på krells nya KAV serie ?
FPB däremot dom är ruskigt snygga, likaså KSA-S modellerna...

Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/01/05 :  00:31:17  Show Profile Send K-man a Private Message
Jag är inte så förtjust heller....

Ser väldigt bra ut på bild men jag tyckte de kändes smäckiga i verkligheten. ...men låter de bra så spelar inte utseendet ngn roll....

\\K-man
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/01/05 :  00:34:39  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
jag tycker att de ser bättre ut i verkligheten än på bild, fast de spelar ju inte dåligt, iaf förstärkaren...

Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/05 :  20:44:53  Show Profile Send ekman a Private Message
jag tycker faktiskt alla krell är skitsnygga på sitt egna lilla sätt förutom dom tidigaste ksastegen däremot fpb-c-x, kav, kas, ksa, ksa-s allihop e ju astuffa =)
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2003/01/05 :  20:46:48  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Måste nog hålla med att "budget" krellarna inte har den Krelliga utstrålningen som de lite dyrare pryttlarna har... dessutom är de plåtiga i designen och känns semi... mycket kanske pga den låga vikten... funkar på bild men inte i verkligeheten.

Men å andra sidan så låter de alldeles fantastiskt... och det är väl därför man köper dom eller??
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2003/01/06 :  13:15:05  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Tyckte själv att den nya KAV designen såg lite "billig" ut på bild...men jag har nu HTS 7.1 samt KAV-3250 och såväl byggkvalité som utförande o finish är förstklassigt.
Finishen på mina gamla KSA-150 o FPB-300 var INTE bättre...dessutom gott att slippa alla vassa kanter...de nya är så härligt, mjukt rundade överallt..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000