Author |
Topic |
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2009/01/07 : 00:49:24
|
Jag tror att det är en skickligt gjord fejkdokumentär.
Samtidigt som en mängd människor blir lurade i "dokumentären" så blir betraktaren själv lurad .
Mycket utstuderat och skickligt gjort.
Men jag undrar om det bara är jag som genomskådat detta ?
Det verkar så...
|
Veckans skiva, här ! |
|
|
B-200
fd. asimov66
4687 Posts |
Posted - 2009/01/07 : 10:21:17
|
Nej där var en del saker som ej stämde. |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
|
|
Figge
200.000-klubben
2175 Posts |
Posted - 2009/01/07 : 11:18:45
|
quote: Nej där var en del saker som ej stämde.
Var du drabbad av personen ifråga? |
Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable. Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12. Lyssna på bra musik med god mat Cykling och randoné på skidor.
|
|
|
B-200
fd. asimov66
4687 Posts |
Posted - 2009/01/07 : 11:49:54
|
hehe nope, men upplägg och fakta |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2009/01/07 : 11:53:18
|
Har inte kollat färdigt på den än men med den misstanken om att det kan vara fejk så blir man ju mer uppmärksam... |
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2009/01/07 : 12:31:53
|
Kul med lite "konspirationsteorier" :-) Hmm, lite skumt att alla ler när de pratar om honom även om de blivit blåsta rejält. Visst, tiden läker alla sår men med era funderingar (och det verkar vara fler som tänkt så) så ser man filmen med nya ögon.
Konstigt också att de gör husrannsakan och inte använder handskar när de går igenom bevismaterial?
Simläraren som tog pennan "som minne"....jag vet inte men jag hade nog inte reagerat så i samma situation. Att det just också var en simlärare som såg ringen med "Norbert" och fick de associationerna till den ungerska simmaren...nästan för bra för att vara sant.
Å andra sidan tycker jag det borde finnas några saker som är enkla att kolla: Var det verkligen han som drog med pengarna från simlaget (i och för sig kanske det var nån som gjorde det men inte den här personen?) Om en sån här historia inte är sann så tycker jag också att det borde läckt ut tidigare! Personerna i polisutredningen kring fallet när han var i Sverige borde väl kunna säga om det är sant eller ej.
Underhållande var den i alla fall. |
Edited by - Roq on 2009/01/07 12:32:25 |
|
|
|
Topic |
|