HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Xbox360 Arcade... Vilka spel?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/01/02 :  11:32:13  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Hej på Er

Sambon är ju världsbäst (!) och gav mig en Xbox i julklapp. Frågan är vilka spela man skall ha?

Jag är helt novis på området...


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/01/02 :  13:39:02  Show Profile Send huzze a Private Message
Det är väl oxå en fråga om vad du gillar.
Körabilspel är väl alltid kul, men gillar du att vara en soldat som ska döda allt den ser? Nu kör jag PS3 så spelutbudet för mig är lite annorlunda samt mer begränsat än för 360.

ryst har väl spelat allt som finns på 360, hör med honom.
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2009/01/02 :  13:59:49  Show Profile Send ryst a Private Message
huzze: LOL

Lite snabbt så tipsar jag om Dead Space,Fable II,Mass Effect,BioShock samt Virtua Tennis 3.

Arcade i all ära, men köp till en HDD så ni kan installera spelen så man slipper oljudet från dvdläsaren, tyvärr slipper man inte boxens oljud men lite tystare blir det allt.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2009/01/02 :  14:01:09  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Xbox är kul.

Nu har jag inte haft 360`n ännu,men spelat massor hos en polare och kan ge dig ett par tips,beroende på vad du gillar.

Need for speed serien har jag alltid gillat,bilspel med hög kvalitè och lika hög fart för det mesta...även polisen blandas in ibland och du får fly från dem.

Call of duty,medal of honour och dylika krigsspel har jag spelat men aldrig satt mig in i dem så mycket,men vill du bara döda och skjuta rekommenderar jag Lost Planet Extreme Condition,tror det finns en uppföljare ute nu tom.Härligt skjutspel på en snöig planet och massa brutala vapen.

Sen har vi ju GTA4,som är det senaste i GTA-serien.
Spring omkring och var skurk och sno bilar helt fritt (nästan) i en hel stad,som utgörs av New York,eller iallafall baserats på den staden.Mycket kul spel.

Mycket nöje.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/01/02 :  14:03:52  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Härligt boys! Tack för input!

Men jag är sugen på än mer tips!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

snakeman666
Member

454 Posts

Posted - 2009/01/02 :  15:55:12  Show Profile Send snakeman666 a Private Message
Gillar du rollspel så är Oblivion ett gjutet tips.
Dead space är riktigt bra spel....Dock inget om man är lättskrämd.
Farcry 2 om du gillar skjuta spel.
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2009/01/03 :  09:23:26  Show Profile Send Kilgore a Private Message
Jaså Pär du har blivit med TV-spel :)
Jag kan bara tipsa om spel till PS# o Wii då vi inte har ngn Xbox360, men de flesta finns till alla maskiner.

Colin McRae Dirt om du gillar bilspel.
Jag köpte Ferrari Challenge igår, har inte hunnit testa.

Fifa09 eller PES 09 är kul fotbollsspel

Nya Lara Croft Underworld skall vara riktigt bra.

Mirrors Edge har jag testat lite, tar lite tid att lära sig alla rörelser dock.

Rockband 2 kommer ju snart till Xbox 360!

Fallout3 ska enligt en kompis vara riktigt bra, ska låna det sedan :)


Får se om jag kommer på fler tips senare...

Sitt nu inte bara och spela, kom ihåg att bygga nya ännu bättre högtalare ;)

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2009/01/03 :  13:03:35  Show Profile Send ryst a Private Message
Ferrari Challenge finns int till X360
Mirrors Edge ska ha en litn varning, spelet är bara ett enda stort "trail and error" vilket gör en galen. Samt att färgerna och kontrasten är VÄLDIGT skarp vilket får mig att nästan kräkas.

Tomd Raider - Underworld är ok, inte mer enligt min mening. Fördelen med X360 verisionen är att det kommer 2 delar till som är nedladningsbara. Kräver dock att man har HDD då.

Gillar du racing ska du kolla upp: Pure, Rice Driver Grid samt Need for Speed - Undercover.
DiRT är bra trots trist körning med lastbilar samt Buggy, vänta heller in DiRT2 som ser lovande ut.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D

Edited by - ryst on 2009/01/03 13:10:25
Go to Top of Page

Metal
Member

285 Posts

Posted - 2009/01/03 :  13:20:06  Show Profile Send Metal a Private Message
Gears of war 2 och GTA4 är suveräna och FIFA 09 samt NHL 09 funkar fint säger sonen iaf.
Grid och PGR4 är riktigt kul om man gillar bilspel.

/F
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/01/03 :  19:31:07  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Härligt!

Nu har jag en lista med lite uppslag till bra spel i olika genre! Perfa! Tack grabbar!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2009/01/09 :  23:53:40  Show Profile Send Snoop a Private Message
Ett tips om du vill ha en billig hårddisk är att gå in på http://www.xboxstorageupgrade.com/hh/web/home/hhauthentication.jsp och köpa dig 1st 20gb hdd för 140kr inkl frakt :)


De flesta spelen som ja själv lirar finns med här :)

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Anjin
Member

158 Posts

Posted - 2009/01/10 :  00:20:37  Show Profile Send Anjin a Private Message
Att ingen har nämnt Forza motorsport 2 än är lite konstigt tycker jag... Riktigt kul! xbox svar på Gran Turismo.
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2009/01/10 :  01:29:11  Show Profile Send ryst a Private Message
quote:
Att ingen har nämnt Forza motorsport 2 än är lite konstigt tycker jag... Riktigt kul! xbox svar på Gran Turismo.


Nämnt och nämnt. Forza-spelen är ju bara aptråkiga

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

Anjin
Member

158 Posts

Posted - 2009/01/10 :  09:59:59  Show Profile Send Anjin a Private Message
haha, så vet jag att vissa ser på dem.

Men om man vill ha lite "verklighet" i bilspelet så vinner det ju mot t.ex. Burnout (enl. mig sanslöst tråkigt) eller NFS (dock inte spelat på ett tag, men det är väl lite gasa-sväng-skitibromsen över det också?)
Go to Top of Page

Unkan
Member

119 Posts

Posted - 2009/01/10 :  10:59:08  Show Profile  Visit Unkan's Homepage Send Unkan a Private Message
Ladda ned "Braid" från Xbox Arcade. (Tror iofs att man måste ha hårddisk, om det inte går med minneskort.)
Helt suveränt litet plattformsspel. Mycket orginellt och vackert gjort.

//Mvh. Daniel
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/01/11 :  13:07:31  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Blev en sväng om biblioteket som hade ett par spel hemma. Nått bilspel och nått HalfLife 2 (och nån uppföljare).

Klart skojsigt!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2009/01/15 :  10:21:06  Show Profile Send ljud a Private Message
Blev en sväng om biblioteket som hade ett par spel hemma. Nått bilspel och nått HalfLife 2 (och nån uppföljare).
Half Life 2 är mitt absolut bästa spel! Grattis! Jag kan passa på att rekommendera Dead Space, om du inte ogillar skräckbaserade Sci-Fi spel.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2009/01/15 :  10:29:45  Show Profile Send matte76 a Private Message
Half-Life 2 är nog ett av världens bästa spel, med två utmärkta tilläggspaket: Episode one och two. Men de ska spelas med mus och tangentbord på PC! Dead Space är också bra.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2009/01/15 :  10:41:26  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
FPS spel på konsoll har jag aldrig förstått mig på, men det kanske har med att göra att jag kommer på PC världen.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2009/01/15 :  10:45:32  Show Profile Send matte76 a Private Message
Det är ok att spela FPS på konsol, men styrningen med handkontroll är mycket sämre än med mus & tangentbord, därför spelar jag sådana på datorn, samma sak gäller strategispel. Andra typer av spel är bättre på konsol, tex sportspel, plattform, rollspel etc.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2009/01/15 10:45:59
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/01/15 :  10:58:00  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Det Matte nämner tycker jag är sorgligt !
Att det inte ens finns mus/tangentbord som option.
Jag har aldrig lyckats spela på konsoler pga styrningen

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2009/01/15 :  11:24:13  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Konsoller ska man ha till Gutarr Hero, Singstar och liknande nöjes saker. Dödliga saker som FPS är för PC.

EA: Låt "Famlijen" prova Singstar, eller Guitar Hero :)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2009/01/15 :  11:46:25  Show Profile Send ljud a Private Message
quote:
Det Matte nämner tycker jag är sorgligt !
Att det inte ens finns mus/tangentbord som option.
Jag har aldrig lyckats spela på konsoler pga styrningen
Det finns såna adaptrar, dock har jag hört att dom inte är så "tighta".

Det går utmärkt att spela FPS på konsol, utan tangentbord och mus, bara en fråga om att lära sig det. Jag spelar ganska mycket Call Of Duty 4/5 online, det finns folk som är löjligt snabba med kontrollen. Datorn sitter man så mycket framför ändå, så det är skönt att sitta i soffan i stället. Dessutom är det ju en fördel att alla, när man kör online, har samma tekniska förutsättningar.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000