HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nybörjare - jag behöver köpråd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Joe
Member

178 Posts

Posted - 2003/01/03 :  02:40:08  Show Profile Send Joe a Private Message
Skall börja med att säga att jag är helt ny på det här med hi-fi-prylar så jag behöver hjälp, vill inte köpa något som jag ångrar, vem vill det?

Nu är det så att jag vill inte lägga hur mycket pengar som helst på prylarna men Dynaudio 42:orna är nog de högtalare de lutar åt. Sen vill jag även byta ut min nuvarande stärkare och har då möjlighet att köpa en Onkyo A-R700 begangant men vet dock ingent om den, finns det någon som känner till denna stärkare eller har någon erfarenhet av Onkyos prylar (la tidigar in en fråga om någon visste något om en förstärkare vid namn Onkyo A-R700 men har tyvärr inte fått något svar på den frågan)

Skall kanske även tillägga att jag spelar mest vinyl.

I'll see you on the dark side of the moon....

Edited by - Joe on 2003/01/03 02:50:10

ud
Member

894 Posts

Posted - 2003/01/03 :  07:44:50  Show Profile Send ud a Private Message
Jag kollade på Onkyos hemsida efter gamla manualer
men det fanns ingen A-R700 där, bara DX-R700.
http://www.onkyo.net/uk/services/download/index.htm
Det kan ju vara en modell som inte finns att ladda ner.
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/01/03 :  12:36:47  Show Profile Send poman a Private Message
Det är svårt att råda om stereoprylar efter som vi alla har olika smak.Jag själv gillar Primares förstärkare då kan du titta på A20 eller A10an med, som sagt var det är vad jag gillar, kika på beganat då om du vill inte ger så mycket. Lyssna runt hos olika hifihandlare, lycka till.

mvh/PO
Go to Top of Page

Joe
Member

178 Posts

Posted - 2003/01/03 :  12:38:30  Show Profile Send Joe a Private Message
Tack ud
Har själv kollat på Onkyos hemsida men stärkaren är från -93 så den har ju några år på nacken.

Någon som kan rekomendera någon annan stärkare som inte är allt för dyr?

I'll see you on the dark side of the moon....
Go to Top of Page

Jonas N
Member

289 Posts

Posted - 2003/01/03 :  16:21:13  Show Profile Send Jonas N a Private Message
Audience 42:orna är ett bra val! De är relativt lätta att driva men förtjänar dock en bra förstärkare för att komma till sin rätta. Att stirra sig blind på effektsiffror är onödigt om du inte vill spela väldigt högt. De tål att spelas ganska hårt så länge förstärkaren inte distar.

Jag körde med en Densen DM-10:a med mycket gott resultat. Gammalt japanskt ska du nog undvika.
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2003/01/03 :  19:29:28  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Att råda någon till vilken hifi man ska köpa är som att säga vilka kläder du ska eller vilken mat du ska äta eller vilken bil du ska köra. Man måste vandra den långa vägen genom hifidjungeln för att veta vad man tycker om och värderar högst i en anläggning om man inte ska köpa en kompromísslös anläggning.

Det finns alltid en massa messerschmidtar därute........

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000