HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Sveriges Grande Utopia Center
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2008/12/03 :  19:40:59  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message


- - -

PS.
Idag var det dags för Gunnar att ta fram de vita handskarna - anledningen var att Focals nya SCALA redan kom in - och som den sanna kännare han är av Focals allra bästa, gick det inte att sätta fingeravtryck på en sådan skapelse. Och det är givetvis sant - SCALA är riktigt läcker - låter fantastiskt bra - och den förtjänar bästa möjliga hantering....

I morgon är det glöggpartaj hos oss - hela dagen. Passa på och avnjut glöggen framför ett par SCALA (eller annat).

Välkommen in.

Mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/12/03 :  20:19:02  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Grattis Robert !!
Jag skulle ha varit iväg o plåtat Scala o Diablo för länge sedan men har inte hunnit
När Grande kommer till er så är ju en Sthlm resa nästan gjuten

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/12/03 :  21:57:54  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2008/12/03 :  22:33:51  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Synd att det är så låååångt till Stockholm.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/12/04 :  08:11:44  Show Profile Send iroise a Private Message
Var för första gången inne på Audio concept förra helgen och kan säga att jag aldrig sett en liknande affär i Sverige. Massor av prylar, massor av olika tillverkare var representerade och många märken var sådana som jag vanligtvis inte ser i lilla Sverige, fantastisk butik!
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2008/12/04 :  11:01:27  Show Profile Send wallraff a Private Message
Jag var där i helgen, för första gången. Imponerades stort av sortiment, lokal och personal. Lyckades hålla mig i butiken i över en timme trots att jag hade sällskap av en ickeaudiofil

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2008/12/04 :  11:16:12  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Fantastiskt kul synd bara att Sthlm ligger så ocentralt

Innebär detta att PL Audio inte lägre är distributörer för Focal eller tar ni in dem som "vanlig" butik?

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2008/12/04 :  13:43:35  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Tack för trevliga ord... :-)

Akkelis,

PL Audio är fortfarande distributör av Focal. Vi gör ett stort engagemang i Focals Utopia serie och fokuserar på att erbjuda dem.

Stockholm är väl mitt i Sverige :-) Handla ett par Grande Utopia hos oss så bjuder vi givetvis på respengen och uppehållet.... :-)

Mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

MasterChief
Member

259 Posts

Posted - 2008/12/04 :  18:04:30  Show Profile Send MasterChief a Private Message
Kanske dags att Audio Concept börjar sälja lyssningstid i stil med "2 timmar valfri lyssning"?

Jag skulle nog köpa klippkort.

Edited by - MasterChief on 2008/12/04 18:04:55
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2008/12/04 :  21:39:03  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Vad är det för priser på modellerna i nya Utopia-serien? Tänker främst på Scala och Diablo.
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2008/12/04 :  22:10:08  Show Profile Send forken a Private Message
quote:
Vad är det för priser på modellerna i nya Utopia-serien? Tänker främst på Scala och Diablo.


Har för mig Diablo hamnar på just under 100'.
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2008/12/09 :  20:31:27  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message
Mycket bra högtalare, vi försökte att få ett par Scala till ett av våra rum för CES, men dom var helt utan extra Scalas

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur


Edited by - pederb on 2008/12/09 20:31:57
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2008/12/10 :  18:24:25  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Info kommer snart på hemsidan. Här är priserna.

Diablo Utopia 86 000.- ( 100 000.- inkl stativ)
Scala Utopia 215 000.-
Grande Utopia 1 390 000.-

Mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2008/12/11 :  10:48:01  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Ännu en orsak att besöka sveriges bästa butik...vet vad jag håller på att spara till...

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/12/11 :  14:36:14  Show Profile Send huzze a Private Message
Bussbiljett till Sthlm? Sorry för OT

Undrar om Focal kommer med en Sub & Center till denna serie. Vilka monster till högtalare.

Hur låter de jämfört med tidigare modell?
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2008/12/12 :  16:38:33  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Fick några snygga bilder av Grande Utopia...



och i relation till en desktop - högtalare.... :-) Här snackar vi vägval.....



Mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

MasterChief
Member

259 Posts

Posted - 2008/12/12 :  19:29:30  Show Profile Send MasterChief a Private Message
Otroligt snygg högtalare. Men jag är lite förvånad att det är sådan brutal skillnad i pris mellan Scala och Grande. Det kan ju inte vara så stor skillnad tycker man. Finns det någon högtalartillverkare som har en sådan skillnad mellan "bästa" och "näst bästa" (och som befinner sig i samma serie)?
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2008/12/12 :  22:04:21  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
MasterChief,

vi får återkomma till detaljerna när de har kommit in, men den ena väger 85 kg och den andra 265. Vikt i sig är givetvis inte intressant, men i den större döljer det sig ett kompromisslöst 4 vägs högtalarbygge. Den 16" stora basen drivs av elektromagneter och högtalarna har mycket omfattande möjligheter för anpassning till rummet, etc, etc....

Mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

MasterChief
Member

259 Posts

Posted - 2008/12/12 :  22:36:39  Show Profile Send MasterChief a Private Message
Tack för svaret! Efter att jag postat så läste jag på och insåg att det är en rejäl skillnad i konstruktion så prisdiffen känns mer rimlig nu.

Det får bli ett par Grande helt enkelt.



Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2008/12/16 :  22:32:01  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message


Idag var det dags - ett halvt ton högtalare senare är vi rätt så mörbultade... Här tillsammans med Gunnar som är en relativt reslig kille... :-)

Mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/12/17 :  01:12:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Oh!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Tompa-T
Member

301 Posts

Posted - 2008/12/17 :  11:24:57  Show Profile Send Tompa-T a Private Message
Jisses jävl........

//-- Tompa --

HIFI & Musik nörd :-)
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2008/12/17 :  11:32:41  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Jag vill till Stockholm!

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

MasterChief
Member

259 Posts

Posted - 2008/12/17 :  19:52:46  Show Profile Send MasterChief a Private Message
Dom tillsammans med Balabo måste ju vara den anläggning Gud använder när vår herres harpspelande änglar har ledigt.
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2008/12/17 :  20:15:37  Show Profile Send tian a Private Message
Jesus, inge dåliga högtalare det där :)
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/12/17 :  20:19:37  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
har ni hunnit testa hur elektromagnetgrejset till basen fungerar o hur mycket man kan påverka ??
Det borde väl inte vara en dyr lösning i sig men smart !!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000