HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 CD med bra inbyggd hörlursförstärkare.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tobba
Member

116 Posts

Posted - 2008/12/03 :  13:55:54  Show Profile Send Tobba a Private Message
Jag undrar om det finns någon som kan ge mej förslag på cdspelare som har bra inbyggd hörlursförstärkare?
Helst äldre cdspelare som man kan få tag på till ett rimligt pris.
Jag ska slltså bara använda spelaren i sovrummet för att lyssna på med hörlurar.

Tobbe

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2008/12/03 :  22:23:51  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Cd-spelare är knappast kända för att ha bra inbyggda lurstärkare. Men något som borde träffa din kravprofil kanske du kan hitta på tex tradera? Jag gjorde ett snabbt svep och hittade 6-7st som lätt skulle platsa intill kudden. Prisspann från några hundra till nån tusing +.

Själv körde jag ett tag med en sony dvd på sängbordet för att beta av lite talböcker. Knappast audiofilmaterial ur hörlursuttaget, men det funkar.

/M
Go to Top of Page

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2008/12/04 :  12:32:37  Show Profile Send rolnor a Private Message
Audio Analogue Enigma har vad du vill ha, men den kostar ju en del, typ 12000:- om jag minns rätt, men den låter fint och så får du radio också.

rolnor
Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2008/12/04 :  16:43:54  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Tror att det finns en Marantz som har det du söker
Go to Top of Page

Tobba
Member

116 Posts

Posted - 2008/12/04 :  21:13:21  Show Profile Send Tobba a Private Message
Tack för tippsen,ska se om jag hittar någon information om Marantz,det kanske är en älldre modell som man kan få tag på till ett bra pris?

Tobbe
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2008/12/05 :  15:48:02  Show Profile Send bearwik a Private Message
Jag har en gammal Teac ZD6000, den har hörlursuttag med volymkontroll,låter hyfsat bra tycker jag

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2008/12/05 :  19:32:47  Show Profile Send hogga a Private Message
Jag har en Marantz CD6000 OSE KI som har hörlursuttag med volymkontroll. Har dock inte lyssnat så mycket i lurar så jag kan inte bedöma om den är bra eller ej. Om du hade bott i Stockholmstrakten kunde du ha fått prova den.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000