Adagio
Harry-vinnare 2004
2757 Posts |
Posted - 2008/11/26 : 08:16:06
|
Jag vill bara påminna alla hifinördar med dyra anläggningar att se till att vara rätt försäkrade. Jag råkade ut för en nyfiken sons(2,5 år) klåfingrar. Efter en vecka hos pappa åker barnen hem till mamma, pappa(jag) pustar ut, ska finlyssna lite i lugn och ro. En gammal hifiintresserad bekant dyker upp, vi har inte träffats på nästan ett år. Givetvis ska de nya högtalarna demas, stolt tas skydden bort och då ser jag till min fasa att den konvexa delen av bas/mellan registren har trycks till och numera ser ut som en taskig kopia av theil nya veckade element!! Inte roligt.... Det är bara att beställa två nya, då kommer nästa chock 14.000 kr! Jahå då var det dags att ringa till försäkringsbolaget dessa var ytterst behjälpliga men ville ha dubbel självrisk eftersom skadorna kunde skett vid olika tillfällen, jag viste ju inte exakt när de uppstått. Detta var absurt eftersom SF endast skickar uppmätta matchande par, det hela slutademed en och en halv självrisk, lite plåster på såren. En hemskt tråkig tillspelningsperiod väntade, det tog mer än en månad innan det lät som det skulle. Så kolla upp era försäkringar, skaffa allrisk så ni inte behöver dra hela lasset om olyckan skulle vara framme. Jag jobbar inte med försäkringar så detta är inte reklam. |
Driver http://www.sonusconcordia.se/ "by human hands for human ears" |
Edited by - Adagio on 2008/11/26 08:17:45 |
|