Author |
Topic |
|
diffen
Member of Nerikes Audiofiler
622 Posts |
Posted - 2008/11/24 : 13:20:56
|
När jag vrider balance fullt till vänster och vice versa så ska det väl vara knäpptyst i den ena kanalen...nu är det inte det längre utan ljudnivån sjunker litegrann så när jag har till vänster så kan jag fortfarande höra musiken i höger kanal. Vad har hänt i min lilla Harman Kardon. Fenomemet uppstår både när jag spelar cd eller vinyl
Mvh//Diffen |
Man blir svart om munnen om man ljuger eller suger på ett avgasrör |
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2008/11/24 : 14:21:02
|
Ligger stereobilden kvar i mitten, med detaljer och om du saknar garanti, gör det något Sällan för att inte säga i stort sett aldrig som jag lyssnar med balansen helt åt ena sidan, ett sådant tillfälle ägde rum när jag bytte filter men säkert 10 år sen sist.
Hade MYCKET svagt ljud ur andra fast balansen låg helt till ena, här iaf.
Mvh Passerati |
|
|
diffen
622 Posts |
Posted - 2008/11/24 : 14:49:53
|
Njaee, det hör inte till vanligheterna heller att jag lyssnar på bara en kanal. Det var mest bara ett test som gjorde att jag upptäckte det... Ska kolla upp detta med garantin också...har inte hittat några kvitton ännu.
Det var bättre förr, nu håller prylar i några år.. Jag har grejer från -70 talet å de funkar ännu, ha ha |
|
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2008/11/24 : 15:21:50
|
Det är inte så att alla förstärkare blir helt tysta när man vrider balanspotten fullt åt något håll. Egentligen så har man inget behov av fullständig tystnad i den motsatta kanalen. Det kan bara handla om någon dB hit eller dit för att man ska kunna hitta mittpunkten i ljudbilden. |
|
|
diffen
622 Posts |
Posted - 2008/11/24 : 18:08:16
|
gcs//Ja, jag märker ju inget när jag lyssnar som vanligt och har ju inte gjort det tidigare heller, så det får väl vara så länge. Ska kolla med ett par jag känner som har likadana...de kanske har samma fenomen i sina.
//Diffen |
|
|
diffen
622 Posts |
Posted - 2008/11/25 : 19:07:39
|
Har hört mig för med två vänner som också har HK 970 och det är likadant på deras förstärkare också, sådet var inget specifikt för just min. Så det är väl bara att spela vidare... |
|
|
|
Topic |
|