HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Ge mig en liten uppdelning av Nick Caves skivor.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2008/11/19 :  15:08:43  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Nick har väl gjort lite olika typer av skivor genom åren. Som ex. vis "from her to eternity", en aning skramlig (och så lågt inspelad att jag inte ens KAN vrida upp volymen tillräckligt högt i bilen, det är enda skivan där jag slagit i taket, skall öka gainet på slutstegen när jag orkar någon dag.....), och så ax. vis "no more shall we part" som inte är fullt så skramlig. Är det någon som har bra koll på Mr. Caves skivor som kan göra en enkel lista över vilka som är lite mer garagerock och vilka som är mer lågmälda? Hade uppskattats.

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2008/11/19 :  19:27:32  Show Profile Send Zombie a Private Message
Kolla www.allmusic.com, en kompentent källa till nästan all musik

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2008/11/19 :  21:45:11  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Ajajajaj... Finns nog en del nördar här, inklusive mig själv hrm, som blir lite syrak när Cave´s tidiga plattor kallas benämns som garagerock. Men jag inser att du menar de lite skramligare tidiga plattorna med rätt tydliga Blixa/Neubaten tendenser som Henry´s Dream , From her to Eternity etc. Vill du ha Cave plattor som inte är fullt så svåra så välj allt från och med Murder Ballads.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2008/11/20 :  09:47:21  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Medger att "garagerock" kanske inte var den mest lämpliga beskrivningen.... :D

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000