HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Att starta ett nytt år
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/01/01 :  00:44:24  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Så nu har man fått i sig lite skumpa. Frugan är bortrest och ungarna har åkt hem till Hälsingland. Och jag har suttit och skarvat kablar sedan 8 i morse till 10 ikväll. Glömde att äta däremellan, så middag var det med mina katter vid 22.30. Och det är lugnt och fint förutom smällarna på utsidan. Katterna har gömt sig och undrar väl vad som händer. Och imorgon blir det lödstation på hela dagen igen. Sen är jag klar för CES förutom inbränning, och det kostar inte så mycket arbete. Och jag kanske skulle ducha. Har glömt av detta också, men märker att jag är nu lika populär bland katterna som toalettborsten, som dom försöker hälsa på varje morgon.
Men imorgon förmiddag händer det nog inte så mycket med dielectricum och ledare. Det är oftast tungt att starta ett nytt år.
Vadå?? Kan det vara alkoholen som gör det tungt?
Och jag som i alla år har trott att det var det nya årets start som tog på krafterna.
Det är ju egentligen rätt logiskt. Nytt år = tungt huvud.
Alkohol hade jag inte en tanke på.
Men när jag tänker efter, så firade jag det kimesiska nyåret i Singapore en gång. Och var inte ett dugg tung i huvudet. Och den gången drack jag ingen skumpa. Hade inte råd då pengarna var slut efter en månads resa.
Om jag hade kommit ihåg det så hade det varit logiskt att det inte var det nya året.
Men kanske ändå. Att det kinesiska nya året inte är så tungt.
Detta måste bevisas. Något nyår utan Champagene framöver.
Så är det bevisat. Är det nyåret eller skumpan som tynger??
Men det tar minst ett år innan jag kan testa detta.
Någon som vill vara med och testa detta nästa år, så att vi får ett statistiskt och vetenskapligt säkert underlag för att det är på detta vis. Vi bör vara 10. Och 9 rätt av 10 säger att det kanske kan vara på det viset. För säkerhets skull tänkte jag att vi kanske skulle testa detta några år framöver. Då vet vi att det kan vara på det viset.

Gott Nytt Musikår allihop.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2003/01/01 :  01:28:00  Show Profile Send Sudden a Private Message
Jag är med på testet =)
Min katt ligger nu under soffan och är jätte rädd.
Lyssnar på lite skön musik med polarna.
Travis, Kent m.m blir lätt så när man har "den bästa" stereon bland polarna. Gott Nytt, hej.
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/01/01 :  01:45:34  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Då får väl jag testa att köra skumpan nästa år då för att se om det nya året blir tungt då för jag tycker inte det nya året brukar vara tungt att starta men det kan ju bero på att jag ej brukar dricka skumpa och har inte gjort det i år heller. ok jag gillar skumpa men det brukar bara inte bli så.

i stort nykter bara druckit en öl

Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/01/01 :  02:25:08  Show Profile Send nin a Private Message
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000