HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Åsikter om XTZ W12 ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2008/11/16 :  15:33:52  Show Profile Send tian a Private Message
Halloj i stugorna/lägenheterna!!!!


XTZ W12 verkade få riktigt bra med beröm i senaste Hifi&Musik, är det någon som har någon erfarenhet av denna basmodul ?


http://www.xtz.se/produkt.php?allmant=true&mer=true&produkt=1

Finns även i "höger" och "vänster" version med samma prestanda



Hifi&Musiks mätningar på XTZ W12 : http://www.hifi-musik.se/anslagstavlan/Fler_basmatningar0811_web.pdf

Med 2st XTZ W12/S moduler så borde man få all djupbas man behöver ?


Edited by - tian on 2008/11/16 15:39:11

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2008/11/16 :  17:34:02  Show Profile Send EmilH a Private Message
Jag har två stycken sådana till min kombinerade stereo/hemmabio och de fungerar alldeles utmärkt till bio.
De skakar om mitt lite större rum skapligt och jag upplever dem som fullt tillräckliga, har inte upplevt dem som begränsande i njutandet av film. Dock så kör jag inte så vansinnigt högt då det finns småbarn i huset som oftast sover när det blir filmtajm med rejäla explosiover osv. :-)
Nyttjar dem och har ställt in dem till bio lyssning vilket, i mitt fall, gör att de blir lite väl bumliga till 2-kanalslyssning.
De har ju ingen funktion för att ha olika inställningar som ex. REL-subborna har där man enkelt kan slå om mellan olika konfigurationer beroende på hur det är kopplat.
För pengarna så tror jag inte det finns så mycket bättre köp än dessa men skall du huvudsakligen använda dem till 2-kanals lyssning så hade jag nog provlyssnat dem först innan köp.
Fyndbörsen säljer ju XTZ och de har väl någon form av Buy & Try i ett antal dagar med möjlighet att lämna tillbaka om man inte är nöjd, vilket ju är en skitbra service. Kan även tillägga att supporten från Fyndbörsen fungerat perfekt i de fall jag har haft frågor osv... kan ju också vara värt en del.

Lycka till!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000