HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Vilka komponenter ska man välja till Remus
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bror
Starting Member

24 Posts

Posted - 2002/07/14 :  23:06:56  Show Profile Send bror a Private Message
Hejsan.

Ska bygga en Remus förförstärkare, det blir mitt första projekt och är inte så hemma på elektronik. Vet inte vilka kondingar och motstånd jag ska välja.

Har kollat i ELFA men det finns en hel del att välja på. Kan man ta vilka som helst, vilka lämpar sig bättre än andra?

Eftersom jag inte vet om det kommer funka över huvud taget så vill jag inte lägga ner en förmögenhet. Men en hundring eller två för motstånd och kondingar kan ju vara OK.

Har nån några andra tips på vad man bör tänka på så är jag tacksam.

burn down the disco.
hang the blessed d.j.
because the music that they constantly play.
it says nothing to me about my life

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2002/07/15 :  10:02:34  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Hej fick du mitt mail kondingar kör jag med gula polyproppar och polystyren i riaa delen som rekomenderat i artikeln.

Mikael
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2002/07/16 :  09:10:02  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
hej.
jag har byggt ett remus, använde bara sådant jag hittade i källaren och knåpade ihop lite grejor för att få rätt värden... tänkte med det mest höra hur det skulle låta för så absolut lite pengar som möjligt... alltså inga alls.
och det lät faktiskt hyfsat bra... lite brumm kanske men för 0kr i byggkostnad såkan jag leva med det...
vilka kondningar som hels går ju att använda så länge det är rätt värden på dom... sen kanske det kan bli bättre men då börjar det ju kosta.
har annars en artikel om remus... den var med i tidningen Audio Video i början på 90 talet, om du inte har den och vill ha den så kan du få den, bara atthöra av dig. det kan vara intressant läsning om man ska bygga sig en remus.

MVH:

Andreas Erixon Arnqvist
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000