HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 SCAD on tour, Jönköping 13-14 Nov, Växjö 15 Nov
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SCAD
Starting Member

16 Posts

Posted - 2008/11/11 :  19:46:25  Show Profile  Visit SCAD's Homepage Send SCAD a Private Message


Första produktions sändningen av Cantabile CD spelaren har kommit och börjat levereras till butiker. Incalzando förstärkaren är helt omarbetad av vår konstruktör Bernt Jansson och har numera EL509 som slutrör, transformatorkoppling i tre led och annat väldigt speciellt. Det viktigaste är dock att den låter bra och det gör den sannerligen.

Ta chansen att höra Cantabile cd spelare, Distinto kablar, Incalzando förstärkare och Vigoroso hornhögtalare. En miniturne pågår under november enligt datumen på nyhetsbladet.



Välkomna.


www.scad.se

Edited by - SCAD on 2008/11/12 09:55:54

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/11/12 :  09:35:42  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
I morgon torsdag 13/11 kommer jag att vara på plats i Jönköping och då kommer vi att spela på kablar i Jorma Designs sortiment, bland annat finns möjlighet att provlyssna ett par prototyper (signal- och högtalarkabel) på en ny kabelnivå som kommer att introduceras på CES 2009.

Dessutom finns ytterligare en enhet på plats vad gäller förstärkeri, ett OTL-slutsteg. Den som är sugen på att lyssna på
en kombination av OTL + horn, hopsnörat med kablage av högsta klass bör alltså ta sig till Balance i morgon.

Vi kommer också att använda oss av ett system för aktiv akustikreglering, kom, se, och lyssna............................!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/11/14 :  10:33:48  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag vill tacka alla trevliga människor som var på vår demo igår.

Vi lyssnade på SCAD Cantabile CD-spelare och SCAD Vigoroso hornhögtalare.

Mellan dessa hade vi tre förstärkaruppsättningar:
Dels var det en prototyp till en ny rörförstärkare under SCAD-namnet.
(Tackar för de synpunkter som yttrades om denna.)
Sen var det en SE Klass A transistorförstärkare konstruerad av Ola Abrahamsson.
Sen spelade vi också på mitt OTL rörsteg via ett försteg från Leben.

Allt kablage var från Jorma Design, det var prototyp på en kommande modell pris- och ljudmässigt mellan No.1 och Prime. Den kabelnivån kommer att heta Origo. När vi körde med Leben och OTL fanns det ytterligare en signalkabel, en No.1.

Demon pågår idag fredag också.

SCAD-rörsteget finns där, även Ola Abrahamssons steg.
Kablaget är idag Jorma Design No.1 signalkabel och No.2 högtalarkabel.
Systemet för aktiv akustikreglering står kvar.

Tack än en gång för en trevlig dag!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2008/11/14 10:35:12
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000