HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vart tog mikrofonen vägen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Schulze
Member

102 Posts

Posted - 2008/11/04 :  18:23:59  Show Profile Send Schulze a Private Message
Undrar vad som hände med den omtalade men med mycket hysch-hysch omgärdade svenska unika mikrofonen som det stod om i tidningarna för ca ett år sen,
"En mikrofon som bygger på "nyutvecklad och unik teknik#8230; fortsätter att ta musikbranschen med storm", skriver den värmländska inkubatorn Inova på sin hemsida. Nyligen fick företaget exportstöd värt 100000 kronor.
Mikrofonen, som idag finns som prototyp, har testats i rock- och jazzsammanhang likaväl som av utövare av klassisk och annan akustisk musik. Sångare och sångerskor, som ofta håller sig med egna mikrofoner, har också testat den."
Är det någon som vet a) varför den var så märkvärdig b) vad som hände? Lanseringen verkar ha kommit av sig.

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2008/11/04 :  19:28:02  Show Profile Send gcs a Private Message
Om du menar mikrofonen från Thuresson så har jag hört en skiva med Nils Lindberg - Speglingar. Skivan är inspelad september 2007 med förmodligen två sådana mikrofoner. Inte så imponerad måste jag säga. Det var alldeles för mycket diffusljud för min smak.
Go to Top of Page

Schulze
Member

102 Posts

Posted - 2008/11/05 :  09:09:20  Show Profile Send Schulze a Private Message
Nej, jag tror inte Thuresson har varit inblandad. Det är nåt litet företag i Värmland, FLT, som ligger bakom. Men som sagt, de har inte låtit tala om sig på länge.

www.nyteknik.se/nyheter/innovation/tillvaxtforetag/article46863.ece - 52k
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.35 sekunder. Snitz Forums 2000