HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hembio runt Dynaudio 1.3SE
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2008/11/03 :  14:08:02  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Jag har kvar min gamla Pioneer xxx1011 hemmabioförstärkare hemma som har stått och samlat damm i några år nu, och jag tycker att det är synd att den inte används plus att andrahandsvärdet på den förmodligen ligger så lågt att det är meningslöst att sälja. Så nu funderade jag på om man lite mer aktivt skulle försöka leta upp ett par Audience42 som bakkanal och en Audience 122- eller 42-center och driva dessa med pioneeren samt koppla in pioneerens förstegsutgångar för frontarna till mitt 2-kanals slutsteg och driva dem med det (alltså mina 2 1.3SE). En sak som slår mig är dock att alla andra dynaudio-högtalare jag lyssnat på har varit vassa och jobbiga i diskanterna vilket jag inte upplever att mina SE är, så funkar det att matcha ihop det då tro eller kommer det att låta konstigt? just nu har jag logitec 5.1 kopplat till TVn och det funkar ju bra om man inte lyssnat på musik innan, då hör man hur illa de där högtalarna låter. Hade varit trevligt att få det lite bättre när man ändå har merparten av vad som behövs hemma. Bara några högtalare till menar jag....

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000