HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Decware Taboo *Såld*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2008/10/31 :  22:47:40  Show Profile Send Jolojl a Private Message


Till salu är en Decware Taboo med transformator 220V => 110V för 5000 SEK + ev. frakt (nypris 995 USD + frakt + moms + transformator + nätsladd 75 USD). En Squeezebox tas gärna emot som delbetalning (1000 SEK) ... En seriös köpare finns nu men priset är inte riktigt vad jag begär, hursom går stärkaren troligen i början på nästa vecka ... Sista chansen alltså ...

Förstärkaren använder sig av pentodrör i single-end (SEP), effekten är ca 2 X 6 W, alla fakta finns i länken: http://www.decware.com/newsite/TABOO.htm.

Min ser ut som den nedre av förstärkarna på bilden men har mörk träram.

Tråkigt att göra sig av med den här förstärkaren ... Den har fått mig att förstå hur bra en förstärkare kan låta och den är fortfarande en av mina favoritförstärkare (kort beskrivning: snabb och dynamisk, elegant och finlemmad presentation utan att vara tunn, mycket bra rum och 3D, och framförallt musikalisk ...). Jag säljer för att jag numera endast kör med egenhändigt byggda prylar och måste finansiera dem på något sätt (och dessutom betala räkningar ... ) ...

Skickar med en Telefunken ECC81/12AT7, ett par ryska SV83, och RCA likriktarrör. Det är min favorituppsättning rör. Med följer också en MAC (inte datorn ... ) nätsladd.

Bra beskrivande recension (om än lite pratig) finns på 6moons: http://6moons.com/audioreviews/decware/taboo.html

Johan

Edited by - Jolojl on 2008/11/03 20:20:38
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000