HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 CH, Jorma.. Blev det nån allingsås tripp?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/07/14 :  21:34:01  Show Profile Send n/a a Private Message
Var ni inne o provade PS-A UO och minilabben? Hade varit kul med erfarenheter av nån annan än mig själv...


//A pirate I was meant to be, trim the sails and roam the sea!
http://hem.passagen.se/magrutor/Monkey

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2002/07/14 :  23:06:40  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Hej Ranefjord,

Jodå, det blev en snabbis till Alingsås...hann dock inte med Golden Age...färjan till Fredrikshamn kunde inte vänta, sa de när jag ringde Stena...dålig service...

Men någon timme på HC blev det, där flera av forummaffian råkade befinna sig just då...

ML Ascent med Audio Research steg lät rätt ok.

Men ett Golden Age besök skall det bli...skall upp till A-sås igen när de öppnar efter semestern.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/07/14 :  23:14:40  Show Profile Send n/a a Private Message
Ok. Jag väntar ivrigt på fler PS-A användare, eller iallafall erfarenheter . Blir väl en UO till nästa månad. Puh....

//A pirate I was meant to be, trim the sails and roam the sea!
http://hem.passagen.se/magrutor/Monkey
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/07/14 :  23:28:26  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Det var rena stormötet med Sanoj, jorma, CH, Björn och Sladd.

Nu har vi förnyad koll på skillnaderna ljudmässigt mellan Tellus, Mercurius och Saturnus på högtalarsidan och Amplifix, Advantage S100 integrerad och Krell Kav 300 iL på förstärkarsidan.

Som kronan på verket körde vi en något udda uppställning med CD-FIX, S2, AR VT 100 och ett par Ascenter. Lät bättre än väntat med budgetkablage.

Dagens förvåning tog Krell 300 iL hem. 60 papp???????????

Fast några timmar senare tog samma märke hem dagens andra förvåning via monoblocken 450 mcx. Hoppsan, bara 5 gånger pengarna för en 300:a????

- - Jag förstår hur du menar - hur menar du då? - -
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2002/07/15 :  00:58:45  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Fick oxo höra samma 450 mcx baserade anläggning ikväll...ja, det är en skaplig kombination ihop med Wilson WP6 o S1:an...
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/07/15 :  02:39:51  Show Profile Send ekman a Private Message
far man fraga vad ni tyckte om advantage s100/krell kav300i???
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/07/15 :  06:40:48  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Det är en klassisk jämförelse. Krellen har en mer potent botten, dvs allra längst ned för de som har högtalare som kan återge det hela.

S 100:an lirar i en annan dimension med soundstage, mjukhet, luft och ett mer fullödigt ljud.

Fråga Sanoj vad han tyckte. Vi hade juste den där diskussionen i bilen på väg ned att det ÄR värt en slant extra att ha en Krell eller en Mercedes. Just för status eller inneboende värden som är svårt att sätta fingret på.

Frågan är hur kul och spännande en Mercedes A-klass är om ni hajar liknelsen.....

- - Jag förstår hur du menar - hur menar du då? - -
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/07/15 :  08:58:45  Show Profile Send ekman a Private Message
intressant hmm jag letar sjalv starkare/slutsteg i den klassen kan dock inte bestamma mig for om jag ska satsa pa forst ett BRA slutsteg och en billig forforstarkare eller om jag ska kora en bra integrerad hmm ska iallafall ta mig en lyssning pa s100n och krellen vill aven testa s150 och kav250n dock och kanske nagot annat alternativ ocksa
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2002/07/15 :  09:00:55  Show Profile Send Sanoj a Private Message
En A-klass kommer aldrig att stå på min garageuppfart
Go to Top of Page

Morello
Member

926 Posts

Posted - 2002/07/15 :  09:14:51  Show Profile Send Morello a Private Message
quote:

En A-klass kommer aldrig att stå på min garageuppfart



Nä, det skalla vara Stritz-klasse

"It was never supposed to be a hit. It was supposed to be a Joe Morello drum solo"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000