HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 SMÅ DIY Golvare för små pengar.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2008/10/20 :  21:46:31  Show Profile Send Sudden a Private Message
Hej!

Jag har MAX 6000 till mitt bygge, och då är ALLT inräknat, inkl fanér osv. Kan dock tänka mig att vänta med ytan om det nu finns något som är "så mycket bättre" för bara någon tusenlapp till.

Det jag är ute efter är ett par mycket små golvhögtalare.
Blev för några år sedan förtjust i Totem Arro (http://www.totemacoustic.com/products/columns/arro/).
Jag behöver verkligen inte kunna spela högt, det har jag en annan anläggning till. Dock så vill jag kunna få en ganska härlig bas vid låga/måttliga volymer. Ljudet får gärna luta lite åt det varma/spelglada hållet, vill inte ha några analytiska högtlarare.

Sitter på ett McCormak DNA-1 som slutsteg så dom behöver nog inte vara jättelätta.

Någon som har några bra tips/ritningar?

Att dom är små är viktigt! Gärna runt samma mått som Arro.

Tackar på förhand!

/John

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2008/10/20 :  22:14:43  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message
Proac-kloner kanske?

"Learning by doing"
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2008/10/20 :  23:12:55  Show Profile Send Sudden a Private Message
Men är dom verkligen så små?
Har tyvärr inte lyssnat något på dom själv, men det jag har hört (tyvärr) är att dom har ganska mycket "lådljud", och det är verkligen något jag inte gillar.
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2008/10/21 :  16:21:13  Show Profile Send Sudden a Private Message
Efter lite letande så har jag hittat något som kanske kan vara ett alternativ. Dock så är dom tyvärr inte så små. (7tums bas).

Men designen tilltalar.

http://www.humblehomemadehifi.com/Tempo.html
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000