HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Guns N’ Roses Chinese Democracy äntligen!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2008/10/18 :  21:53:30  Show Profile Send Snoddas a Private Message
Det verkar som om Mr. Axl Rose äntligen kladdat färdigt!!
Skivan skall släppas 25 november både på vinyl och cd. Skivorna kommer också att finnas med tre olika omslag (lysande sätt att öka skivförsäljningen).

Har lyssnat på några låtar via obskyra kanaler på nätet och det verkar vara sanslöst bra musik. Bara hoppas att ljudkvaliten är bättre än vissa andra nysläppta skivor!


"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-

Edited by - Snoddas on 2008/11/21 18:08:32

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2008/10/19 :  13:16:01  Show Profile Send Magoo a Private Message
Det tror jag först när jag ser den i handeln, om den nu kommer hit. Jag läste nämligen att den bara skulle säljas av någon kedja i US, tror att det var "Best Buy".

comfortably numb
Go to Top of Page

kansas
Member

260 Posts

Posted - 2008/10/27 :  21:05:13  Show Profile Send kansas a Private Message
Ja det är nog sant med tanke på att singeln nu spelas flera gånger per dag på radio :) Den är grym, hoppas plattan blir ett bra snitt på också, blir ju att köpa utan tvekan.
Go to Top of Page

Toerne
Member

54 Posts

Posted - 2008/10/30 :  11:45:52  Show Profile Send Toerne a Private Message
Hörde att Dr Pepper skulle bjuda varje jänkare på en burk läsk om skivan släpps nu på det angivna datumet.
Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2008/10/30 :  16:26:56  Show Profile Send Magoo a Private Message
Ha ha, hoppas att det är sant.

comfortably numb
Go to Top of Page

Wolverine
Starting Member

39 Posts

Posted - 2008/11/21 :  14:11:49  Show Profile Send Wolverine a Private Message
Jag har bara hört skivan som mp3 320kbit/s (hemma hos kompisen genom hans soundsticks) än, men redan det verkar lovande när det gäller dynamiken. =)
Åtminstone jämfört med Metallicas senaste, men det säger ju åas ingenting...

Första intrycket är att det är en rätt bra skiva. Den som förväntar sig "Paradise City" en gång till lär nog bli besviken, men ser man den som det den är - en nutida Gn'R-skiva - så rockar den rätt gôtt.


Hellre åt helvete för starkt kaffe än bara lite för svagt.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/11/21 :  14:43:18  Show Profile Send matte76 a Private Message
Japp det är en bra skiva, jag ger den 4/5. Ljudet ska vad jag har läst på nätet vara ganska bra och dynamiskt, dvs inte mastrat för högt som ju Metallicas senaste var en parodi på.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2008/11/21 :  16:24:11  Show Profile Send marran a Private Message
Den snurrar nu i cd-spelaren, andra varvet.
Riktig riktigt bra, förutom street of dreams som i mina öron var bättre i bootlegvestionen (the Blues)

Do never underestimate the power of a large number of morons!
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2008/11/21 :  16:48:41  Show Profile Send Melker a Private Message
Man kan lyssna på hela skivan på myspace.

Halmstad
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2008/11/22 :  15:05:49  Show Profile Send Snoddas a Private Message
Efter att ha fått skivan igår vid middagstid så har jag nu lyssnat på skivan 5-6 gånger och den bara växer. Folk kan nog tycka att den är lite "svår" men ge den tid!

Det finns en del låtar som hade kunnat vara med på "Use Your Illusion" plattorna men också låtar som inte alls låter som Guns N Roses.

Låtar som "Chinese Democracy", "Shackler´s Revenge" och "Riad N´The Bedouins" är....öhhh minst sagt svåra att beskriva. Någon skum form av tunggung med trummor och gitarrer i överflöd men ändå med en stor del finess.

Flera av låtarn hade som sagt kunnat komma direkt från "Use Your Illusion" skivorna. Det skulle inte förvåna mig om dom också är skrivna runt denna perioden och att den kära Axl sparat några i skrivbordslådan. Kanske låtar som inte fått plats på skivorna, vad vet jag?

Detta är en riktigt bra skiva i mina öron MEN det är inte någon "Appetit For Destruction" vilket redan nämts. Man kan i regel bara göra en banbrytande skiva i sin livstid.

Jag har, i mina vänner sällskap, alltid hävdat att den musikaliska storheten i Guns var och är Axl Rose!! Denna skivan gör min övertygelse ännu större. Han har skrivit all musik och text på denna plattan och jag är faktiskt övertygd om att det kommer fler skivor.

Sebastian Bach (Skid Row) som är en nära vän med Axl och har varit med under större delen av processen har hört många fler låtar än vad som finns på "Chinese Democracy". Han hävdar att Axl har material till 3-4 skivor till. Det är bara att hålla tummarna för jag vill har mer....NU

PS. Någon som vet varför Axl tackar Kimi Räikkönen

Edit: Stavvfel....


"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-

Edited by - Snoddas on 2008/11/22 15:16:08
Go to Top of Page

jonas_gbg
Member

336 Posts

Posted - 2009/01/24 :  14:07:48  Show Profile Send jonas_gbg a Private Message
quote:
Jag har bara hört skivan som mp3 320kbit/s (hemma hos kompisen genom hans soundsticks) än, men redan det verkar lovande när det gäller dynamiken. =)
Åtminstone jämfört med Metallicas senaste, men det säger ju åas ingenting...



Jag snubblade över denna länken:
http://gatewaymastering.com/gateway_LoudnessWars.asp

Kan det vara så som Bob L önskar, att vi börjar se ljuset i tunneln med dynamikkompression?
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/01/24 :  17:10:44  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Gateway rockar. Hifikabel (ni vet vilket märke) i hela studion.

Letade efter Chinese democracy på cdon men hittade den inte där?

mvh

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/01/24 :  17:38:05  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Åsch, skit bakom spakarna
fixat

mvh

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2009/01/24 :  17:44:15  Show Profile Send Mschill a Private Message
Inte för att dizza skivan men ...va fan va det här? Jag tyckete den sög stenhårt. Jag har alltid gillat Guns N' Roses men denna skiva var ite deras höjdpunkt. Jag vet att det bara är Axl kvar.

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8511 Posts

Posted - 2009/01/24 :  19:55:58  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Jag har alltid gillat Guns N' Roses men denna skiva var ite deras höjdpunkt

jag har alldrig gillat GR men denna var ju bra (lyssnar på spotify)Vilken pipa han har!

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2009/01/24 19:57:02
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2009/01/26 :  19:58:50  Show Profile Send lindvall a Private Message
I senaste numret av mm (Musikermagasinet) skrivs det också om skivan på ledarplats, där det uppskattas att denna skiva inte faller inom loudness war.
Go to Top of Page

andreas_rosenlind
Starting Member

30 Posts

Posted - 2009/02/08 :  01:43:16  Show Profile  Visit andreas_rosenlind's Homepage Send andreas_rosenlind a Private Message
Chinese Democracy är helt klart en av 2008 års bästa skivor. Den är helt OK producerad för att vara en rock-platta men det bästa är ju dess underbara melodier och mixen av olika stilar. Som sagts förut så är det en skiva som växer med tiden, den kräver minst 7-8 vändor innan man uppskattar den till fullo...jag har säkert hört den 30-40 gånger utan att tröttna :) Tvärtom så gillar jag den mer och mer.

Jag har smådiggat GnR förut och alltid sett Axl som lite av ett geni, denna skivan bekräftar bara det ännu mer och jag ser det som ett steg till nutid; man ska inte haka upp sig på hur det lät förut. Toppenskiva som rekommenderas! (men ge den ett par vändor som chans)
Go to Top of Page

Elgstrand
Member

473 Posts

Posted - 2009/02/09 :  20:18:07  Show Profile  Visit Elgstrand's Homepage Send Elgstrand a Private Message

Håller med Andreas tll fullo.

Fruktansvärt starkt av Axl att krysta ut detta mästerverk efter alla år.

Det var som F-N säger jag bara.

Mvh Fredrik

Its not about vintage, its about good music.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2009/02/10 :  07:25:59  Show Profile Send matte76 a Private Message
Något mästerverk är det inte, men en ganska bra skiva med BRA LJUD som bonus (inte så vanligt på nysläppta rock CD). Jag ger den betyg 4 av 5 (en svag 4:a dock )

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Elgstrand
Member

473 Posts

Posted - 2009/02/10 :  18:00:38  Show Profile  Visit Elgstrand's Homepage Send Elgstrand a Private Message
Fast det tycker jag möjligtvis ett litet men ändå

Mvh Fredrik

Its not about vintage, its about good music.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000