HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Röda Tråden - Onsdag 15/10, inställd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2008/10/15 :  21:24:26  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message
Hej.
Ursäkta att det blir så här!

Jag är mitt i ett garagebygge och är i en intensiv och hektisk fas just i veckan. Imorgon och fredag har jag lejt hjälp med stomresning, isolering och takläggning.
Så idag var jag tvungen att fixa så allt var färdigt inför morgondagen, det blev alltför sent och då jag måste upp sisådär 5.30 imorgon så orkar jag inte köra en tråd ikväll.

Jag får återkomma nästa eller nästnästa vecka.

Sorry.

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2008/10/15 :  21:28:42  Show Profile Send byZan a Private Message
synd, men lycka till med bygget, bilen blir säkert glad, eller är det ett förtäckt hifi-rum


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/10/15 :  21:42:33  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Hmm, jag undrar om M-M är rädd om setet? Ikväll är ju enda kvällen han inte har chans på pinne. (konspirativt skrivet)

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/10/15 :  22:10:43  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Ibland kör det ihop sig...

Tack för klart besked - så man lipper sitta vid datorn och sitta!

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/10/15 :  23:34:46  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Man vet aldrig

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2008/10/16 :  20:30:30  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message
Näää, man gör ju inte det ...
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2008/10/23 :  17:31:00  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message
Nu är det min tur att vara konspirationsteoretisk ...

Jag tror att ni har fixat nåt, så just jag inte kan logga in hemmifrån. Och ni tänker inte släppa spärren förrän minst 2 st till har 4 pinnar.

Jag har således fortfarande inte löst mitt lilla problem, men nu läste jag i mjukvara-buggar-tråden att jag ska prova med F5 direkt efter inloggning, så jag får väl se ikväll om det löser nåt.
Annars hör ni inte av mig förrns tidigast imorgon bitti, då jag är på jobbet igen ...

Edited by - Mickel-mackel on 2008/10/23 17:31:22
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2008/10/23 :  17:34:25  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Har du (som jag skrev förut när du frågade i en annan tråd) kollat att klockan på datorn har rätt tid och datum/månad, samt att du tillåter cookies?
Tillåter du inte cookies så finns det inte en chans att det fungerar, och om du har fel datum är det möjligt att det blir knas.

Har du prövat med en annan webbläsare för att se om det är en specifik sådan som har spader?

Du kan ju också pröva att rensa bort alla cookies som hör till HiFiForum ifall det är så att det ligger kvar en gammal och förpestar tillvaron.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2008/10/23 :  18:15:07  Show Profile Send byZan a Private Message
M-m: Jag kan inte hjälpa dig med det tekniska, är bara användare själv

När det gäller din tanke om konspiration så får du nog nysta lite om du ska komma på hur vi har gjort i våra PM

PS lycka till i kväll DS


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2008/10/23 :  18:46:56  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message
Nu provade jag F5 direkt efter inloggning.
Och ta i trä, jag blev inte utkastad direkt iaf ...

Nu testar jag ett inlägg för att se om jag blir utkastad efteråt.

Jag har provat att rensa bort hififorum-cookien, jag har kollat datum/tid, läsaren tillåter cookies (och det fungerade helt felfritt till för någon dag sedan, ingen förändring någonstanns som föranledde detta )
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2008/10/23 :  18:48:27  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message
Nu var jag fortfarande inloggad efter inlägget, hurra

Alltså ByZan: Jag har nystat fram det rätta ur era PM, alltså ...
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2008/10/23 :  18:52:10  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message
Det här var så kul, och fungerar så bra så nu måste jag bara skrive ett inlägg till.

F5 verkar vara min lösning, det kom en dialogruta om postdata och sånt i samband med detta. Vad det nu betyder

Jag har faktiskt haft exakt samma problem tidigare, men jag mindes inte vad jag gjorde åt det då, jag antog att det var cookiesrensning som fixade problemet, men det var kanske F5 då ...

Ikväll blir jag giftig

//Mikael
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2008/10/23 :  19:13:39  Show Profile Send byZan a Private Message
Grattis till den periodiska lösningen
quote:
Ikväll blir jag giftig

Förstod att du skulle fixa till det, du är ju en bra nystare.
Tyvärr så kan ju datorer drabbas av virus, sådär helt av sig själv och alltid när man som mest behöver använda datorn för t ex att svara i RT.

PS har PM:at nystarna igen DS


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000