HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Kuben
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2008/10/14 :  15:29:59  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message
Då ska det bli bygga av nästan, var till snickeriet och beställde färdiga lådor lite fusk eller hur. Nå får se hur fort dom kommer.

Det blir horn se"http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70873"
tyvärr inte dom stora utan "KUBEN"

Till dessa så blir det gammalt gott från garaget bara plocka fram och damma av "neodymium-banddiskant" al á Bengt Dahlber.

Delning runt strax över 400 hz beroende på vad jag får tag i för kondningar så om någon har papper olja att sälja eller byta så hör gärna av er.

Målsättningen är att dela passivt till banden och DBX en till basarna i en framtid så hoppas jag passivt hela vägen.

Elemmet till basarna får bli något som går att köpa i Sverige håller på läsa på vad som man borde ha till dessa lådor som alltid finns för mycket info att till gå en kandidat är Eminenca gamma 15A men får se vad det blir.

Bengt

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2008/10/15 :  12:50:17  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message
Skall väl snart beställa basarna tänkte köpa det jag behöver till delningsfiltret också då.

Vist tänker jag rätt med värderna på komonenterna det skall vara ett andra ordningens Linkwitz-Riley filter delning 430HZ

Jag har räknat på att diskanntbanden har RE 6,5 och basen RE 6,0

Högpass delen: kondensator 28uF spole 4,9mH

Lågpass delen: spole 4,5mH kondensator 31uF

Ev en spole för att avlasta basen under 30HZ ca 33mH det var det jag hittade får väl kanske linda av lite på den.

Bengt

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page

linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare

3623 Posts

Posted - 2008/10/15 :  17:47:04  Show Profile Send linnar a Private Message

KUL!

Hoppas du lägger upp lite bilder fast roligast blir din
upplevelse hur dom låter. Nu snackar vi ljud!


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000