HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Bråkiga bihålor, tips?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/10/08 :  12:02:48  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
hej hopp.

Bråkiga bihålor lider jag av, får lätt problem med dem.

Åka motorcykel när det är säg 10 grader ute, med integrahjälm, det ger lätt problem, samma sak med att cykla när det är kallt.

Jag har en nässköljare, för bästa effekt när jag har problem så sköljer jag näsan först, sen tar jag nässpray.

Några andra ideer och råd? jag är så less på mina bråkiga bihålor.

Hur gör man dem mer medgörliga?

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/10/08 :  12:23:20  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Har du varit inne o kollat så du inte har någon kronisk infektion ??

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/10/08 :  12:52:09  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Hums, det har jag inte gjort, kan man göra det? Har varit inne några gånger för problem och fått medicin, borde de inte märka sånt då? Jag tar förvisso själv hand om mycket av det, jag upptäcker det i tid och kör med mina metoder så slipper jag sjukhus. Men, något kroniskt skulle det kunna vara.

Det började i början på nittiotalet. Jag skulle cykla vätternrundan, började träna när det var runt noll ute, åkte på en brutal bihåleinflammation, krävdes tre pencilinkurer innan jag blev frisk. Sen dess har jag varit känslig. Kroniskt problem, när eller hur klassas det som kroniskt?

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/10/08 :  13:07:30  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
En bekant fick hejdudrande huvudvärk lite då o då men inga som helst tendenser på snuva fanns.
Efter flera tester med bla annat hjärnröntgen såg dom en förändring i bihålan. Efter biopsi så visade det sig att det var en bakteriehärd som blommade upp då o då men utan att påverka slemhinnorna.

I dit fall så är det snoret som ställer till det, trånga gångar upp till bihålerna ??
Kan vara så att det är svullna slemhinnor som sätter stopp.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/10/08 :  13:40:49  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Nja, det som händer först är att jag får ont i halsen, då är det det infekterade skiten från bihålorna som droppar ner i halsen under natten. Jag får typiskt en "svidig" hals. Sen blir det ju mer snor och sånt, blod och annat mys. Inte näsblod, utan blod i snoret. Ibland är alltihopa orange med. Borde kanske gå till en läkare och kolla om det är något kroniskt. Är less på det.

Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2008/10/08 :  14:22:08  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Viktproblem? ...i kombination med trånga bihålor. Jag har också problem med bihålorna och det visade sig försvinna helt när jag gick ned i vikt. Tyvärr har jag smugit upp i vikt igen och problemen har börjat komma tillbaka.

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/10/08 :  14:24:31  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Nej, inga viktproblem hos mig, har 7% kroppsfett. Här är det något annat, vad det nu än är.

Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2008/10/08 :  20:29:59  Show Profile Send Roq a Private Message
quote:
...när eller hur klassas det som kroniskt?

Mer än 3 månaders besvär.

Röker du? Kommer det blod i bara den ena näsborren? Blod även när du inte har snuva och har besvär?

Ju fler ja-svar desto större anledning att kolla upp det hos läkare.
Mvh

Edited by - Roq on 2008/10/08 20:30:46
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2008/10/08 :  20:51:10  Show Profile Send Ayn a Private Message
Min pappa hade rejäla bihåleproblem i ca 15 år. Varje gång det var dags för semester fick vi mer eller mindre planera in att han skulle ligga däckad första dagen, så fort han spände av kom bihåleproblemen som ett brev på posten. Till slut kom nån läkare på att det var direkt relaterat till pappas för höga blodtryck. Han fick medicin för att sänka blodtrycket, sen dess har det inte varit några problem överhuvudtaget. (Känns som att EuphoniCs problem låter lite relaterade btw?)

Det kan ju vara allt möjligt iofs, men du kan ju alltid kolla blodtrycket om du inte redan vet att det är OK.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

Edited by - Ayn on 2008/10/08 20:51:29
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/10/09 :  01:20:08  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Röker inte, blod i den ena eller den andra eller bägge, inte blod när jag inte har besvär typ. Det kan komma ett tag efter och lite före men i anslutning.

Högt blodtryck har jag inte, har mätt, har ganska normalt blodtryck.

Ska bara bli "frisk" sen går jag till en läkare och frågar om återkommande bihåleproblem går att utreda.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000