Author |
Topic |
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2008/10/03 : 09:44:30
|
Så kom samtalet från kompisen. Nu var hon död. Ett stilla insomnade från en långdragen sjukdom. Idag är det begravning. Jag har klätt upp mig. Jag står nu beredd på det sista mötet med min väns fru. Och det enda jag tänker på är: Vad ska man säga?
Det kilar en tomhet i venerna, som ett gömt kapitel på en dvd-skiva. Det bara dyker upp. Man vänder och vrider på konvulutet, men ingenstans finns det dokumenterat. Vad ska man säga?
Hon blev bara 52 år. Året innan jag blev sjuk, hade hon blivit opererad för samma sjukdom. Vi brukade prata om det. Hon och jag. Att det var konstigt. Nu får jag prata om det med mig själv. Om att det var konstigt.
Tiden är det enda vittnet vi alla kan kalla på. Vi kan skrika oss trötta, gråta, piska vattnet på ansiktet och hoppas vi ska kvickna till. Sorgen drabbar oss alla. Tiden sköter om när och hur.
Vad ska man säga? |
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2008/10/03 : 10:19:01
|
Tråkigt att höra. Ofta säger en blick eller en klapp/kram mycket mer än ord.
quote: Tiden är det enda vittnet vi alla kan kalla på. Vi kan skrika oss trötta, gråta, piska vattnet på ansiktet och hoppas vi ska kvickna till. Sorgen drabbar oss alla. Tiden sköter om när och hur
.
Det är en del av livet...Vi är alla döende. Det gäller att ta till vara på allt det underbara som finns där varje dag. Bara vi får upp ögonen.
|
Veckans skiva, här ! |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2008/10/03 : 10:19:04
|
Just idag, då finns det inte ord som räcker till. Vad kan man säga förutom att man är ledsen, arg ? För mig är begravningen min chans att ta ett sista farväl med glädje o med sorg i tanken. Det jobbiga kommer senare när ens "nya liv" börjar. Då är ordet något starkt !
Hoppas du inte är helt under ytan Håkan !!! |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare
3623 Posts |
Posted - 2008/10/05 : 02:35:58
|
Fint skrivet, man blir tårögd...
Jag beklagar verkligen!