HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad ska man säga?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/10/03 :  09:44:30  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Så kom samtalet från kompisen. Nu var hon död. Ett stilla insomnade från en långdragen sjukdom. Idag är det begravning. Jag har klätt upp mig. Jag står nu beredd på det sista mötet med min väns fru. Och det enda jag tänker på är: Vad ska man säga?

Det kilar en tomhet i venerna, som ett gömt kapitel på en dvd-skiva. Det bara dyker upp. Man vänder och vrider på konvulutet, men ingenstans finns det dokumenterat. Vad ska man säga?

Hon blev bara 52 år. Året innan jag blev sjuk, hade hon blivit opererad för samma sjukdom. Vi brukade prata om det. Hon och jag. Att det var konstigt. Nu får jag prata om det med mig själv. Om att det var konstigt.

Tiden är det enda vittnet vi alla kan kalla på. Vi kan skrika oss trötta, gråta, piska vattnet på ansiktet och hoppas vi ska kvickna till. Sorgen drabbar oss alla. Tiden sköter om när och hur.

Vad ska man säga?

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2008/10/03 :  10:19:01  Show Profile Send hal a Private Message
Tråkigt att höra.
Ofta säger en blick eller en klapp/kram mycket mer än ord.

quote:
Tiden är det enda vittnet vi alla kan kalla på. Vi kan skrika oss trötta, gråta, piska vattnet på ansiktet och hoppas vi ska kvickna till. Sorgen drabbar oss alla. Tiden sköter om när och hur
.

Det är en del av livet...Vi är alla döende. Det gäller att ta till vara på allt det underbara som finns där varje dag. Bara vi får upp ögonen.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/10/03 :  10:19:04  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Just idag, då finns det inte ord som räcker till. Vad kan man säga förutom att man är ledsen, arg ? För mig är begravningen min chans att ta ett sista farväl med glädje o med sorg i tanken. Det jobbiga kommer senare när ens "nya liv" börjar.
Då är ordet något starkt !

Hoppas du inte är helt under ytan Håkan !!!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare

3623 Posts

Posted - 2008/10/05 :  02:35:58  Show Profile Send linnar a Private Message

Fint skrivet, man blir tårögd...

Jag beklagar verkligen!

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000