HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp! Thule-problem.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

NikkiSixx
Member

75 Posts

Posted - 2008/10/01 :  19:05:09  Show Profile Send NikkiSixx a Private Message
Hej alla...

Jag är väl inte världens mest flitiga här på forumet, men är här o läser till o från...

Nu är det såhär att igår när jag slog på min Thule-stärkare som jag har till mina Canton högtalare så hörde jag brus i höger högtalare.

Det är inte ett vanligt konstant brus som man kan höra när man drar på volymen till max utan någon källa, utan det här liknar mera ett störande radiobrus som växlar lite i styrka, eller det brus man kan höra från en vinyl på hög volym efter sista spåret spelats.
Väldigt udda ljud för mina öron i alla fall.
O det spelar absolut ingen roll vilken ingångs-källa jag väljer, eller om jag minskar eller ökar volymen, bruset låter precis likadant hela tiden.

Jag testade byta både högtalare och kabel dito, men får samma fenomen. Så då har jag eliminerat att det är högtalaren eller kabeln det är fel på... då återstår nog endast Thule-stärkaren, tyvärr.

Vad är det som kan ha hänt? Går det att fixa för en hyfsad penning eller är det bara att se sig om efter en ny stereo-förstärkare.

Alla hjälp mottages hjärtligt.

Tack på förhand,
Mats

www.scaar.net

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/10/01 :  20:35:48  Show Profile Send OcA a Private Message
Vad jag förståt har Hifi-Klubben fortfarande service och rep på Thule, så jag skulle vända mig till dem i första hand.

Annars kanske nån duktig DIY-kille/tjej på forumet hjälpa till?

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2008/10/01 :  21:58:50  Show Profile Send sopwith a Private Message
Hade samma på min, hördes direkt när jag precis hade köpt den (ny), fast vänster högtalare, låter ungefär som ett krasande och är oberoende av volym/ingång, hade även ett väl högt brum från trafon.
Hade ju garanti så min IA100 skickades tillbaka för rep, den var borta en månad, när den kom tillbaka luktade det nytt kretskort och den brusade inte mera, dock kan man fortfarande höra ett litet litet brum från trafom, om man lyssnar nära.
Hade kontakt med Anders på Thule om problemet, det är inget farligt enligt honom, mera en "skönhetsfläck", har du garanti så lämna in den, om inte så ta dig en funderare på om det är dax att byta (jag vet att det är svårt), eller om du kan leva med det.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000