HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Gillar ni Toy Matinee?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/09/30 :  20:33:19  Show Profile Send OcA a Private Message
Då ska ni lägga vantarna på 3rd Matinee's skiva Meanwhile!

Patric Leonard står för proddandet och låtskrivandet, medan Mr Mister gamle sångare fyller skorna efter Kevin Gilbert.

Tyvärr slår den inte Toy Matinees suveräna skiva (men vilken skiva i denna genren gör det?), men det är i samma anda så att säga. Ett par riktiga guldkorn och ett suveränt ljud!

Gillar man TM så bör man gilla detta...

Kom gärna med fler tips på vad man kan tänkas gilla om man fullkomligt avgudar Toy Matinee!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2008/10/01 :  08:44:32  Show Profile Send Ayn a Private Message
Fick äntligen tag på denna skiva för ett tag sen, den har inte varit det lättaste att hitta! Den är helt ok även om den ännu inte fastnat lika hårt som Toy Matinee gjorde...trots att husguden Richard Page sjunger istället för tragiskt bortgångne Kevin Gilbert.

Gillar man Richard Page tycker jag man är skyldig att lyssna på Mr Mister - "Go On..." som i mitt tycke är ljusår bättre än deras mer kända "Welcome to the Real World". En av mina absoluta favoritskivor.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/10/01 :  11:27:46  Show Profile Send OcA a Private Message
Kul att höra!

Family Tree har verkligen fastnat i min skalle... Otroligt vacker låt!

Ska kolla upp Mr Mister också...

Länge leve allmusic.com som gör att man hittar nya band hela tiden!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000