Author |
Topic |
|
PsYcHoGUN
Member
124 Posts |
|
JWO
fd. OhmBoy
1713 Posts |
Posted - 2008/09/25 : 12:49:02
|
Jag har själv haft Mani2. En helt underbar högtalare på många sätt. Dessa borde vara ännu mer kapabla.
Mani2 har en mycket korrekt djudbild med bra 3d känsla. De har ett stort, verklighetstroget och luftigt ljud
Numera är jag dock IS frälst (intelligent sound) och har lagt Totem på hyllan. |
Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254 |
|
|
om.s
Avstängt på egen begäran
383 Posts |
Posted - 2008/09/25 : 13:24:52
|
Nå må ikke dette tas som noe annet enn hva det er, mine erfaringer , i mitt tidligere rom, med mitt tidligere utstyr
Men slik så det ut hjemme hos meg rundt midtsommer ifjol, og det holdt med en uke, de var på besøk, det var ikke en god match, om det skyldes elektronikken, rommet eller helt enkelt at det ikke var "my cup of tea" skal være usagt, nå har jeg hørt de spille noe bedre enn hva de gjorde hjemme hos meg, men der husker jeg ikke kringutsrustningen som var anvendt, men jeg ble ikke impad, kankje Shaman har noe mer å by på?
Det beste, som alltid, er vel å lytte selv om det finnes mulighet.
mvh
|
"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"... |
Edited by - om.s on 2008/09/25 13:27:41 |
|
|
Blue
Member
2120 Posts |
Posted - 2008/09/25 : 17:47:56
|
Ett av de snyggaste högtalarmärkena i världen, i mitt tycke. I alla fall stativarna. Och välljudande att döma av det lilla jag hört.
Men är dom inte generellt läskigt tungdrivna?
|
Ett kungarike för en vevgrammofon. |
|
|
om.s
Avstängt på egen begäran
383 Posts |
Posted - 2008/09/25 : 17:55:02
|
Mine daværende Audionet Amp II max, blokker (1x450W/8ohm) hadde ikke noe problem å drive disse, men de sjøng lissom inte. Husker ikke følsomheten på Wind, men derimot er jeg mer impad av de mindre modellene jeg hørte for mange år siden.
mvh |
"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"... |
Edited by - om.s on 2008/09/25 17:55:33 |
|
|
Amund
Fisherman
682 Posts |
Posted - 2008/09/25 : 23:36:35
|
Bägge högtalarna är väldigt trevliga. Jag har större delen av Totems sortiment hemma under längre perioder och måste väl säga att Shaman ligger i topp. Smaken är ju som sagt väldigt personlig men favoriten för mig efter Shaman är Mani-2.
Shaman är "klangmässigt" väldigt lik Mani-2, men presenterar mycket större ljudbild och 3d perspektiv. Som med alla högtalare så måste dom upplevas personligen för att höra om det matchar med allt runt omkring och egen smak:)
|
/Daniel
"Arbetar för Hifi Art ibland" |
|
|
om.s
Avstängt på egen begäran
383 Posts |
Posted - 2008/09/26 : 08:38:08
|
Bägge högtalarna är väldigt trevliga. Jag har större delen av Totems sortiment hemma under längre perioder och måste väl säga att Shaman ligger i topp.
Smaken är ju som sagt väldigt personlig men favoriten för mig efter Shaman är Mani-2.
Shaman är "klangmässigt" väldigt lik Mani-2, men presenterar mycket större ljudbild och 3d perspektiv. Som med alla högtalare så måste dom upplevas personligen för att höra om det matchar med allt runt omkring och egen smak:)
Sammenfaller mye med mine egne erfaringer dette, tror faktisk det var mani-2 jeg hørte også av de mindre modellene, men det var som nevnt mange år siden. Totem har iaf ett meget spennende, oh bra høyttaler program
mvh |
|
|
|
Topic |
|