HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Totam Acoustics - Wind eller Shaman
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PsYcHoGUN
Member

124 Posts

Posted - 2008/09/25 :  09:53:07  Show Profile Send PsYcHoGUN a Private Message
Tjenare

Är det någon i detta land som äger en utav dessa skönheter och som kan dela med sig om hur det låter?

*Shaman - http://www.totemacoustic.eu/english/column/shaman
/shaman_06.html

*Wind - http://www.totemacoustic.eu/english/column/wind/index.html

Tack

-Sebbe

S.

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2008/09/25 :  12:49:02  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Jag har själv haft Mani2. En helt underbar högtalare på många sätt. Dessa borde vara ännu mer kapabla.

Mani2 har en mycket korrekt djudbild med bra 3d känsla. De har ett stort, verklighetstroget och luftigt ljud

Numera är jag dock IS frälst (intelligent sound) och har lagt Totem på hyllan.

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2008/09/25 :  13:24:52  Show Profile Send om.s a Private Message
Nå må ikke dette tas som noe annet enn hva det er, mine erfaringer , i mitt tidligere rom, med mitt tidligere utstyr

Men slik så det ut hjemme hos meg rundt midtsommer ifjol, og det holdt med en uke, de var på besøk, det var ikke en god match, om det skyldes elektronikken, rommet eller helt enkelt at det ikke var "my cup of tea" skal være usagt, nå har jeg hørt de spille noe bedre enn hva de gjorde hjemme hos meg, men der husker jeg ikke kringutsrustningen som var anvendt, men jeg ble ikke impad, kankje Shaman har noe mer å by på?

Det beste, som alltid, er vel å lytte selv om det finnes mulighet.

mvh

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...

Edited by - om.s on 2008/09/25 13:27:41
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2008/09/25 :  17:47:56  Show Profile Send Blue a Private Message
Ett av de snyggaste högtalarmärkena i världen, i mitt tycke. I alla fall stativarna. Och välljudande att döma av det lilla jag hört.

Men är dom inte generellt läskigt tungdrivna?

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2008/09/25 :  17:55:02  Show Profile Send om.s a Private Message
Mine daværende Audionet Amp II max, blokker (1x450W/8ohm) hadde ikke noe problem å drive disse, men de sjøng lissom inte. Husker ikke følsomheten på Wind, men derimot er jeg mer impad av de mindre modellene jeg hørte for mange år siden.

mvh

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...

Edited by - om.s on 2008/09/25 17:55:33
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2008/09/25 :  23:36:35  Show Profile Send Amund a Private Message
Bägge högtalarna är väldigt trevliga. Jag har större delen av Totems sortiment hemma under längre perioder och måste väl säga att Shaman ligger i topp.
Smaken är ju som sagt väldigt personlig men favoriten för mig efter Shaman är Mani-2.

Shaman är "klangmässigt" väldigt lik Mani-2, men presenterar mycket större ljudbild och 3d perspektiv. Som med alla högtalare så måste dom upplevas personligen för att höra om det matchar med allt runt omkring och egen smak:)

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2008/09/26 :  08:38:08  Show Profile Send om.s a Private Message
Bägge högtalarna är väldigt trevliga. Jag har större delen av Totems sortiment hemma under längre perioder och måste väl säga att Shaman ligger i topp. 
Smaken är ju som sagt väldigt personlig men favoriten för mig efter Shaman är Mani-2.

Shaman är "klangmässigt" väldigt lik Mani-2, men presenterar mycket större ljudbild och 3d perspektiv. Som med alla högtalare så måste dom upplevas personligen för att höra om det matchar med allt runt omkring och egen smak:)

Sammenfaller mye med mine egne erfaringer dette, tror faktisk det var mani-2 jeg hørte også av de mindre modellene, men det var som nevnt mange år siden. Totem har iaf ett meget spennende, oh bra høyttaler program

mvh

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.32 sekunder. Snitz Forums 2000