HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Klocka/kontrollcenter, finns det?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Material
Member

127 Posts

Posted - 2008/09/24 :  20:36:53  Show Profile Send Material a Private Message
En grej jag saknar är en klocka som passar in i HiFiracket, som kan: stänga av och sätta på stereon på bestämda tider (gärna i en hel vecka, så man kan ställa in olika vakna-tider för olika dagar, och olika volymer för den delen, och källor, jag vill kanske inte vakna till samma musik och volym som när jag somnar), har en insomningsfunktion som är enkel (tryck på en knapp, få musik i en halvtimma), som visar tiden, (och inte bara när den är på), som inte bara sätter på strömmen till stereon utan faktiskt trycker "play" (så den skall ha någon sorts enklare programmerbar fjärrkontroll-funktion), har en dimmer för teckenfönstret och inte påverkar ljudet negativt. Och inte är ful.

Finns sånt?

En Feminist och en Gentleman

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2008/09/24 :  20:49:35  Show Profile Send Magoo a Private Message
Mycket av det du efterfrågar går att göra med en squeezebox, jag har inte haft min så länge (2-dagar i funktion) att jag kan gå in i detaljer men den har en larmfunktion där man kan välja vad man vill vakna till (webradio, låt, skiva eller spellista).

Det kan kanske vara något?
Jag är hur som helst nöjd med min, än så länge iallafall.

comfortably numb
Go to Top of Page

Material
Member

127 Posts

Posted - 2008/09/24 :  21:01:00  Show Profile Send Material a Private Message
Sätter den på stereon åt en? Det är väl det som är den springande punkten. Men det är intressant, en enda källa till allt.

Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2008/09/24 :  21:46:41  Show Profile Send Magoo a Private Message
Nja, om förstärkaren är på så startar den musiken/radion. Har du en förstärkare som känner av insignal för att slå på så är det inget problem. Annars får stärkaren vara på hela tiden.
Om du inte lyssnar med lurar för då klarar du dig med SB. Lite trist dock att sova med lurar på...

comfortably numb
Go to Top of Page

Material
Member

127 Posts

Posted - 2008/09/28 :  18:00:22  Show Profile Send Material a Private Message
Ok. Synd, men då går den bort.

Finns det några andra alternativ? Är det bara jag i hela världen som skulle vara intresserad av en sådan apparat?

Mattias

Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2008/09/28 :  18:51:53  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Du kanske kan kombinera Squeeebox med en vanlig timer som slår på förstärkaren?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Material
Member

127 Posts

Posted - 2008/09/30 :  21:51:31  Show Profile Send Material a Private Message
Det är klart att det går, med tillräckligt många timers går det mesta, men det är ju inte elegant över huvud taget. Men det verkar inte som en sådan best finns. synd

Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2008/10/01 :  01:06:30  Show Profile Send lennartj a Private Message
Omkring 1980 hade Technics en digitaltuner med beteckningen ST-S7 (tror jag). Den var programmerbar så att den kunde byta frekvens på olika tider, därmed kunde jag få min mix av musikradio, lokala nyheter och riksnyheter på morgnarna och undvika det hemska "morgonpasset" ett hurtigt gympapass som gick i flera repriser varje vardagsmorgon. Den styrde också ett 220V uttag som man naturligtvis anslöt förstärkare och kassettdäck till, som hade switch för timer rec/play. CD-spelare fanns inte då. Kanske det finns någon sådan tuner på begagnatmarknaden?
Min blev stulen på julafton 1983 när jag var bortrest. Jag har saknat den mycket.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000