HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Classé CAP-2100
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Outer heaven
Member

100 Posts

Posted - 2008/09/24 :  06:40:58  Show Profile Send Outer heaven a Private Message
Någon som har några erfarenheter av den? Låter den lika bra som den ser ut? På HiFi-klubben tar de ju 54 000 för den, nu har jag inte hört den själv, men någonting säger mig att det borde gå att få bättre ljud för pengarna?

Tell me why I had to be a powerslave.

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2008/09/24 :  09:43:55  Show Profile Send ryst a Private Message
Låter riktigt bra. Fördelen men den är ju att man kan hänga på ett CA2100 på den och bryggkoppla med ett "specialkit" från classé om man skulle sakna kraft.

Har sett den beggad ett par gånger för ca: hälften av nypriset.

Per80
Member

77 Posts

Posted - 2008/09/24 :  10:46:04  Show Profile Send Per80 a Private Message
Jag har ägt CP500/CA2100 vilket får anses vara väldigt lik CAP2100 på alla sätt.
Som begagnad kan det mycket väl vara värd pengarna. Ljudmässigt brukar Classé vara väldigt lätt att gilla. Inget sticker ut och det blir aldrig påträngande. Speciellt neutral tycker jag inte den är. Förstegsdelen baseras på CP500 och den kom jag aldrig överens med. Slutstegen är då betydligt bättre. Vid nyköp hade jag nog sett mig om lite i prisklassen innan jag hade slagit till. Det som gjorde att jag valde att lämna Classé var att jag saknade lite transparens och 3d. Dynamiken är väl inget att skriva hem om på 2100. Den blir dock betydligt bättre om du som ryst föreslår, köper ett CA2100 med bryggkitet.
Go to Top of Page

Outer heaven
Member

100 Posts

Posted - 2008/09/24 :  13:31:41  Show Profile Send Outer heaven a Private Message
Som ni säger så dyker den ju upp begagand till ett förmånligare pris då och då, det verkar ju även gå att importera den begagnad och få den bra mycket billigare. Hur som helst så är den ju djävulskt snygg.

Tell me why I had to be a powerslave.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000