Author |
Topic |
|
keso77
Member
220 Posts |
Posted - 2008/09/23 : 09:56:45
|
Vissa gillar sina kablar mer än andra. Det finns rätt mycket filmer från denna putte på nätet, undrar hur seriös han är egentligen...
http://www.youtube.com/watch?v=Hk6R9YlcKNM
|
Lyssningsrum: Nottingham Interspace / Space tonarm (Ortofon Rondo Bronze) - PS Audio GCPH - Squeezebox Touch - Primare A.30.1 - Dynaudio A52SE / 2 x Velodyne SPL-800i |
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2008/09/23 : 10:15:17
|
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70563
Är det inte dags att hejda snacket om Patrick nu? Jag tycker det är lite lågt att prata om någon annan på ett ställe där han inte deltar och kan svara på det som skrivs.
Om man spenderar sådana pengar på något så är man seriös, på något sätt och på VILKET sätt behöver ingen stå till svars för.
|
/Jonas
|
|
|
keso77
Member
220 Posts |
Posted - 2008/09/23 : 10:20:10
|
Jag visste inte ens om att det gått något snack om honom, jag såg det första gången idag. Själv tycker jag det är häftigt med någon som brinner för sitt intresse som denne Patrick verkar göra, förutsatt att det faktiskt är genuint och inte något förlöjligande av andra. |
Lyssningsrum: Nottingham Interspace / Space tonarm (Ortofon Rondo Bronze) - PS Audio GCPH - Squeezebox Touch - Primare A.30.1 - Dynaudio A52SE / 2 x Velodyne SPL-800i |
|
|
short_cuts
Member
560 Posts |
Posted - 2008/09/25 : 20:23:01
|
Ehhh... konstigt.
Lägger man ut filmer på sig själv på Utube så får man prata utan att varken han eller du kan ta illa upp - reality check! |
People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable. P. J. O'Rourke |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2008/09/25 : 20:38:56
|
Ser personligen inte det roliga i att "peka finger och skratta". |
/Jonas
|
|
|
Andrén
Medlem i AÖ
557 Posts |
Posted - 2008/09/25 : 22:55:57
|
Jag har hållit mig för att skriva i denna tråd då det uppenbarligen finns många ömma tår. Men oavsett innehåll, så är väl så måste man väl förvänta sig reaktioner på material om man väljer att lägga det på Youtube?
Jag vill ändå ge killen cred för att han väljer att våga lägga upp det, trots att jag inte riktigt kan anammar hans konstform. Jag har vänner som anser mig vara galen också om någon undra Världen skulle stanna om vi inte vågade vara annorlunda!
Peace out! |
Akustikchef på Sounds of Science
|
|
|
Goldfinger
Member
1797 Posts |
Posted - 2008/09/26 : 00:08:20
|
I fall killen är fullt frisk skall han söka som skådespelare tycker jag! Väldigt lurigt! |
Mäter det bra så är det iaf inte dåligt.. |
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2008/09/26 : 10:31:14
|
Förstår man inte att detta är gjort med humor så måste man vara totalt humorlös själv, kul kille... |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
|
|
Goldfinger
Member
1797 Posts |
Posted - 2008/09/26 : 11:25:46
|
quote: Förstår man inte att detta är gjort med humor så måste man vara totalt humorlös själv, kul kille...
Nja, är man införstådd med alla de typer av handikapp som finns där ute så ser allting inte så självklart ut längre... |
Mäter det bra så är det iaf inte dåligt.. |
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2008/09/26 : 11:51:19
|
Inget är självklart.... |
|
|
miaber
Member
1345 Posts |
Posted - 2008/09/26 : 16:59:05
|
Fattar nada. Fattar inte vitsen med videoklippet. Inget intressant. En som vill visa sina kablar och framstå som avvikande. Och? Fattar ÄNNU mindre Euphonics reaktion. Vad gjorde Keso77 som var så farligt? Kanske är jag väldigt dålig på att läsa mellan raderna? Ibland kanske det är liiiite väl lågt till tak.
|
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098 |
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2008/09/29 : 08:53:10
|
Lågt i tak som i en fäbostuga i Dalom.... |
|
|
linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare
3623 Posts |
Posted - 2008/09/29 : 09:07:17
|
quote: Fattar nada. Fattar inte vitsen med videoklippet. Inget intressant. En som vill visa sina kablar och framstå som avvikande. Och? Fattar ÄNNU mindre Euphonics reaktion. Vad gjorde Keso77 som var så farligt? Kanske är jag väldigt dålig på att läsa mellan raderna?
Jag har inget ljud för närvarande på min dator så jag fattar ännu mindre "nada". Det verkar dock som om det är något skoj.
quote:
Ibland kanske det är liiiite väl lågt till tak.
Jo, för en del men inte för andra.
Formalia: Observera att detta bara är min lilla åsikt .
|
Edited by - linnar on 2008/09/29 09:08:40 |
|
|
poppen
Member
1570 Posts |
Posted - 2008/09/29 : 10:01:27
|
Egentligen finner jag det olustikt at peka finger och skratta och andra. Filmen kan också användas till att visa vilket stort musik intresse han har. Så roligt var det ju ändå inte. Han har ju inte gjort någon komisk grej i underhållningssyfte. Så snälla förudmjuka inte någon det är det värsta som finns att skratta och gjöra sig rolig på någon annans beskostnad. det börjar med en fjäder blir till höna och slutligen en hönsfarm.
Men jag tror att han driver med hifi nördarna för seröst tror jag inte att det är.
Men skrattar man åt hans intresse säger jag bara - städa upp din egen trädgårsd och skaffa er ett riktigt liv. ( nu har jag säkert trampat någon på tårna förlåt jag menar inte så illa - bara på minna varndra om att vi behöver mer ödmjukhet i debn här världen ) |
|
|
linnar
3623 Posts |
Posted - 2008/09/29 : 10:09:27
|
quote: Så snälla förudmjuka inte någon det är det värsta som finns att skratta och gjöra sig rolig på någon annans beskostnad.
Håller med till hundra procent!!
Det framgår inte om filmen skall vara rolig eller är ett seriöst inslag i debatten. Därför de mycket olika inläggen.
|
|
|
keso77
Member
220 Posts |
Posted - 2008/09/29 : 13:06:28
|
Jag blev faktiskt intresserad av bakgrunden till klippet och enligt en vän som hänger mycket på head-fi.org så är denne Patrick faktiskt väldigt intresserad av kablar. Tydligen postar han mycket där. Enligt uppgift har han köpt AKG K1000 hörlurar och kablat om dem med en del ruggigt dyra kablar som kostar kanske 5 gånger priset på lurarna.
Han är nog genuint intresserad då.
För övrigt kanske jag är dum i huvudet, men jag ser inte någonstans i mina två poster att jag har gjort mig rolig på hans bekonstnad. I min värld så postade jag ett inlägg med en länk till en person som var väldigt nöjd över sina kraftkablar. Om han då väljer att presentera dem på youtube på ett lite annorlunda sätt så är det väl upp till betraktaren hur de reagerar. Jag skrattade då inte. Häpnades mest över pengarna han lagt ner på det. |
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2008/09/29 : 19:49:44
|
Han "hänger" även på Euphonia. Brukar även sälja en del prylar där. |
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
linnar
3623 Posts |
Posted - 2008/09/29 : 23:50:44
|
keso77:
Dina inlägg är helt OK och seriösa!
Jag tror att EuphoniC inlägg inte riktar sig mot dina inlägg. Det handlar nog mer om att han tycker att man skall låta stackarn vara helt enkelt. Kallas också för vanligt medlidande, empati eller liknande. det är ju helt OK att tycka så åxå.
|
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2008/09/30 : 08:31:19
|
Det är sorgligt att man tydligen inte kan vara nöjd med något som man lagt mycket pengar på och samtidigt berätta om det med humor och självdistans??? kan det inte vara så att killen har humor och inte tar sej själv på sånt J-a allvar som så många inom denna hobby gör....suck |
|
|
Sundström
Member
745 Posts |
Posted - 2008/09/30 : 09:42:58
|
Det är väl en sorts statusfråga i samhällelig bemärkelse. Oj, vilka ord jag fick till .
Samhälleligt sett är det idiotiskt att lägga ner tid på något som inte ger utdelning. Gunde Svan och alla andra sportgalningar har iallafall möjlighet att få upprättelse genom att vinna VM och OS. Men vi musiknjutare får nog finna oss i att vara lite nördstämplade. Men med HD-TV och biorum och akustikreportage i heminredningstidningar och annat så stiger hifi och musik i status. Snart är det inte lika nördigt längre.
Om det redan nu i samhället finns en allmänt accepterad status för hifi så visar kabelkillens klipp att han vill fortsätta att vara nörd och att man nuförtiden måste vara extrem för att få sin nördstämpel.
Det är ju lite kul att vi inte riktigt vet om han är seriös eller ej. För tjugo är sedan hade nog alla sett videon som komik/ironi.
|
|
|
Bosco
Member
444 Posts |
Posted - 2008/10/01 : 13:02:49
|
Kraft-planta och kraft-balsam var iaf roligt. |
|
|
poppen
Member
1570 Posts |
Posted - 2008/10/01 : 16:11:09
|
Det står faktiskt ingen stans i dina inlägg keso 77 at du gjort dig rolig på hans bekostnad. Jag hoppas bara att ingen gjör sig lustig på hans bekosnad.
|
|
|
|
Topic |
|