HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Billiga däck i Göteborgsområdet?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/09/22 :  08:47:56  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Någon som har tips på billigt ställe i Göteborgsområdet att köpa däck till dotterns Opel Corsa? Behövs inga märkvärdiga däck.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2008/09/22 :  09:27:36  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
http://www.falgkungen.se i Storås industriområde och Cardäck i Hjällbo har vi handlat av.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2008/09/22 :  09:57:03  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Har hört många gånger att folk säger något i still med att de inte kör som biltjuvar eller leker rallyförare på vägen och därför inte behöver några speciella gummin. Problemet med sådan inställning är att de normalt sett visst inte behöver ha bra fäste, skulle ju kunnna köra på cykeldäck om allt alltid är som man planerar, men när det krisar till sig är man väldigt väldigt tacksam att däcken inte viker sig och att de fortfarande har fästte på fuktig asfalt. tyvärr är det svårt att veta vad som är bra däck, har själv en uppsättning med billiga lågprofildäck som är helt underbara i kurvor på torr asfalt, men så fort det blir fuktigt går bilen rakt fram, det spinner hejdlöst om man försöker accelerera och man ABSen går in och arbetar när man bromsar. Så vad du än gör, spara inte in på däcken till bilen, de är den enda kontakten du har med omvärlden och du vill för allt i världen inte tappa den kontakten! Behöver inte vara de dyraste men se till att köpa kvalitetsdäck och inte de billigaste asien-däcken som finns. Bara ett råd i all välmening. Däcken behöver inte vara bra för normalt användande, men när någon hoppar ut framför dig på övergångsstället, någon tvärnitar vid köbildning, älgen får för sig att gå över vägen, det är för dessa tillfällen du väljer däck. Rakt fram kan man köra på is med blankslitna sommardäck om man vill.

Edit: Man kan också beställa från www.dackonline.se och få däcken skickade till en verkstad för omläggning. Har ingen egen erfarenhet av det, men det skall tydligen vara ett bra alternativ.

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska

Edited by - Dr.Nope on 2008/09/22 10:01:05
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/09/22 :  10:01:35  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Självklart ska man inte köpa smäckgrejer.

Fälgkungen verkar helt rätt. Tack Boergars!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Edited by - Bernt Jansson on 2008/09/22 14:21:15
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2008/09/22 :  10:18:21  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Gäller bara att komma ihåg att det smäller på med 1000 kr för montering och balansering på fälg hos lokal däckfirma som inte gillar faktum att man handlat på nätet, om man överhuvudtaget tar på sig att göra monteringen.

Visst är det billigare på nätet, men efter frakt och dessa 1000 kr (ibland mer, men i regel verkar det vara 250 kr per däck) så blir det inte så himla lönsamt. Mer lönsamt med nätet om man handlar däck och fälg balanserat och klart så det bara är att smälla på det på bilen.

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2008/09/22 :  10:36:17  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Självklart ska man inte köpa smäckgrejer

Det är inte så lätt att veta vad som är smäck och som inte är det när man inte är insatt i detta med däck. För många år sedan så köpte jag regummerade däck ifrån ett okänt märke och de var helt livsfarliga på våt vägbana, fick bla vattenplaning i vanlig motorvägsfart (110) utan att det var extremt mycket vatten på körbanan vid tillfället och efter det så blev det däck ifrån kända märken.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/09/22 :  13:29:44  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Monterat och klart!

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000