HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkare till Mårtens Monk?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ebpeking
Starting Member

33 Posts

Posted - 2002/12/27 :  19:44:07  Show Profile Send ebpeking a Private Message
God fortsättning på Julen alla forumdeltagare!

Nu får det vara nog! Efter nedstrippning av hela hobbyverksamheten (på grund av felprioriteringar) med försäljningar av alltifrån TEAC:s fina P500 till Miles II:or och monoblock med fin Tact måste uppbyggnad till.

Så med ngt begränsad budget står jag nu inför en av de finaste stunderna, uppsökning av nya heta komponenter för investering. Saken är den att jag nu ska få ett par Mårten Design Monk och en Kappa Sub att leverera musik…

Så jag undrar allra ödmjukast om det finns Monkägare i forumet med kunskap om vad som kan tänkas passa i förstärkarväg. Det enda jag egentligen provat är en Pioneer AX10 pga de felprioriteringar jag nämnde ovan…och nja, det är inte vad jag söker.

Jag har en budget om ca 30´ och tankar finns på Acoustic Reality:s EarTwo, Primare och LC audios monoblock för att nämna några.

Och för att förstärka (!) den sanna bilden av mig som relativ nybörjare passar jag på att slänga in en fråga, dyr ny CD/DVD eller billig begagnad och uppgradera a la LC-audio?

Va f-n lite musiktips skadar väl inte heller antar jag. För oss som inte får nog av lågmäld musik med stora inslag av akustiska instrument, kommer här några korta förslag:

· Thomas Andersson Wij, Ett slag för dig. Passar även utmärkt till ett gott Alsacevin och vid tillagning av färsk hummer med slutdestinationen att bli gratinerad, givetvis via Köksapparaten.
· Rosie Thomas, When we were small. God förmåga att förmedla äkta känslor…
· Sophie Zelmani, Sing and dance. Hr Wadling KAN verkligen sjunga…





Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2002/12/28 :  21:14:14  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Gå upp på "search" och knappa in SAT + MONK = SANT så kommer svaret på din fråga att uppenbara sig

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2002/12/28 :  23:00:46  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Några andra lite potentare förslag är tex. Advantage S150 eller varför inte AudioResearch VT 100 MkI eller II

Varför sålde du Miles högtalarna

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/12/29 :  09:13:30  Show Profile Send krelle a Private Message
Hej Ebpeking, jag skulle nog rekommendera Sim Audio-Moon och deras i-3 eller i-5. Detta är integrerade förstärkare som är grymt bra.....
Var bor du? Går att lyssna på i Sthlm, har tyvärr inte hört Moon med

Monken men varför inte låna hem å testa..... mvh Krelle
i-3 ca 18000
i-5 ca 35000 tror jag.....
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2002/12/29 :  11:42:07  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag skulle nog köra med en förstärkare som har en varmare och lite mörkare grundklang än SAT eftersom
jag tycker Monken låter klart ljust.
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2002/12/29 :  22:56:32  Show Profile Send Snutten a Private Message
I-3: 21000
I-5: 38000
Tyvärr lite dyra då de är tillverkade i Canada

quote:
Originally posted by krelle

Hej Ebpeking, jag skulle nog rekommendera Sim Audio-Moon och deras i-3 eller i-5. Detta är integrerade förstärkare som är grymt bra.....
Var bor du? Går att lyssna på i Sthlm, har tyvärr inte hört Moon med

Monken men varför inte låna hem å testa..... mvh Krelle
i-3 ca 18000
i-5 ca 35000 tror jag.....

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000