HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Manfred Mann´s Earth Band i Göteborg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2008/09/11 :  20:31:40  Show Profile Send ninja a Private Message
Legendariskt band med kultstatus besöker äntligen Sverige igen efter 10 år!

Support: Caroline Larsson

Lördag 27 sep 2008 19:30 Stora Salen

Pris: 445 kr

Konsertlängd: ca 2 x 45 minuter samt paus.

http://www.gso.se/index.cfm?id=6989

#8230;and finally!
Ja så heter den svenska delen av Europaturnén som legendariska Manfred Mann#180;s Earth Band gör i september.
Gruppen har inte besökt Sverige på över tio i år. Göteborg besökte man bl.a 1995 då man öppnade upp för The Beach Boys på Ullevi.
Bandet radade upp plattor på 70 #8211;och 80 talet som både har blivit historiska och fått #8221;kultstatus#8221; på senare år. Vem minns inte albumen Roaring Silence, Solar Fire, Watch och Angel Station. Bland enskilda låtar känner vi igen bl.a Davy#180;s On The Road, Might Quinn, Blinded By The Light, Martha#180;s Madman, Father Of Night Father Of Day m.fl.

Bandet består idag av Manfred Mann (keyboard), Steve Kinch (bas), Mick Rogers (gitarr), Noel McCalla (sång) och Jimmy Copley (trummor).


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2008/09/11 :  20:43:44  Show Profile Send govinda a Private Message
Rad 19

lämnade tillbaka tre biljetter i sweetspot. Kööp!

Vi ses.

Mvh Anders.S
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2008/09/11 :  21:03:07  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Dom har skitsköna låtar =)

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2008/09/11 :  22:41:35  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Underbar gammal grupp, har alla skivor från "Glorified Magnified" till "Criminal Tango" plus "Best of Manfred Mann's Earth Band, Vol. 1-2"

Helt klart den skönaste "Flumrocken" på 70-talet

Synd att inte Chris Thompson är med längre, skönare röst får man leta efter.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2008/09/12 :  08:36:03  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Gillade deras skivor på 70-talet. Rekommenderas!

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2009/01/16 :  23:32:28  Show Profile Send govinda a Private Message
Jag var och såg dem i tisdags! I GBGs Konserthus!

Bandet har väl 40 år på nacken, och jag är uppe i medelåldern Resentionerna från GTs Kai Martin var liknelsen garage-repetition
Jag menar man måste sätta in bandet i sitt rätta sammanhang! Visst körde dom sina hits man hört förut men jisses vad det rockade

Gitarristen hade ett underbart sound på gitarren spelade rent snyggt och med en säkerhet som lyser av 40 års turnerande inte världens bästa solon men jäkligt snyggt plock!!!

Där fanns en livs levande nyskapande kraft som böjde och bände i låtarna så man hade svårt att känna igen sig.

Jag hade inte förväntat mig att dom skulle göra så här bra ifrån sig, Blev positivt överraskad det här va jäkligt bra!

Jag var inte ensam att tycka om det jag såg! Alla förutom Kai Martin vars meriter enligt hans blogg är att ha spelat synt åt Bryan Ferry på Bingolotto!

Gillar man ProggRock skall man inte missa chansen om den dyker upp gå och se!
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2009/01/17 :  16:16:03  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Kul att höra. Jag har massor med Cd's med bandet och har sett dom minst 10 ggr under deras storhetstid i både stora och små lokaler.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000