HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Rörförsteg Aikido 6BX7 SÅLT
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/09/08 :  12:06:15  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message


Ett rörförsteg med ca 5ggr (låg) förstärkning.
Det saknar bottenplatta och ingångsväljare, men har flera par RCA-honor monterade för den som vill göra det sista själv. Två av paren är nu kopplade till utgången och ett par till ingången. Perfekt för biamping alltså.

Försteget passar utmärkt som det är för den som bara använder 1 signalkälla (ex.vis CD-spelare).

Kopplingen är av typen Aikido med rör av typen 6BX7 och är byggt utan kretskort. Nätdelen har separat drosselingång per kanal (LCRC) och rejäla kondensatorer från RIFA. 100kohm ingångsimpedans med Noble-potentiometer och stora plastfilmskondensatorer på utgångarna för låg undre gränsfrekvens. Steget har även mycket låga brus- och distortionsnivåer.

Här är ett foto som visar baksidan, med in- och utgångar, säkringshållare och nätkabel:



Pris: 900:-
De 4 friska 6BX7-rören ingår.
Säljes för att jag inte behöver ett försteg till nuvarande anläggning.

Förstärkaren finns i Vårberg och skickas ej.
PM:a, ring 073 614 29 08 eller maila ronnie@webbtjanst.se!

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house

Edited by - Ronnie_Ericsson on 2008/09/25 20:59:16

Maruder
Member

240 Posts

Posted - 2008/09/22 :  18:37:22  Show Profile Send Maruder a Private Message
Du har PM! (hoppas jag, första jag skickar här..)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000