HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Threshold FET ten/hl och FET ten/pc
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2002/12/27 :  01:10:01  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Har hittat även detta försteg och Riaa. Tyvär i norge, priset jag fått är 10 000 norska för båda.

Vad är detta för grejer, har ingen kännedom alls om detta märke och hittat lite på nätet men inget om just denna modell av försteg Threshold FET 10/hl. Vad jag förstår är det ett dyrt high end märke men i vilken klass om man jämför med ex. ARC, krell , Mark levinson mfl.?



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2002/12/27 :  01:38:46  Show Profile Send Gus a Private Message
Jag vet ingenting specifikt om just dessa modeller men jag har ägt ett slutsteg av modell Threshold 4000.Det var en mycket välljudande mastodont(40.0-kg.)som gav 200-W vid åtta ohm.Mosfetar hade den i mängd,kommer inte ihåg exakt men ca.trettio st.per kanal var det.
Ett mycket gediget bygge var det också men vid en jämförelse med t.ex.Mark Levinson så förlorade Thresholden.M-L var dyrare,lät bättre samt hade nog snäppet högre kvalitet.Jag vet faktiskt inte om fabrikatet finns kvar,min stärkare var av årsmodell 198--tja--tidigt åttiotal i.a.f.Nypriset var någonstans runt 30.000:-/40.000:- jag handlade en beg.som var några år gammal för 20.000:- och jag hade gärna haft den kvar ännu men den försvann tyvärr vid ett inbrott.
Jag gjorde en sökning och fann att Threshold fortfarande lever.
Som synes av medföljande länk så tillverkades 10-HL och 10-Pc under åren 1986/1989.
http://www.threshold-audio.com/discontinued.html

Edited by - Gus on 2002/12/27 01:56:24
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000