HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Denon DAP-2500 vs. Squeezebox
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2008/09/02 :  09:17:13  Show Profile Send adi6606 a Private Message
Lite missvisande rubrik Såg häromdagen en DAP-2500 till salu. Den har flera digitala ingångar och en phono ingång. Passar mina behov mycket bra. Men hur är DAC:en i en Denon DAP-2500 i jämförelse med den som finns i Squeezebox Duet? Jag är mest intresserad av musikaliteten. Har lyssnat på en gamal NAkamichi 101 DAC och tyckte väldigt mycket om ljudet den kunde förmedla.

Ta dig samman och gör något onyttigt!

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2008/09/02 :  12:31:29  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Den är väl nästan 20 år gammal?
Jag har för mig att cd-spelaren med motsvarande DA lät rätt ljust och tunt. Jag gillade den inte utan köpte storebror 3500.
Men -95 kunde man köpa cd-spelare som lät betydligt bättre för halva det priset som 3500 kostade .

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2008/09/02 :  15:10:43  Show Profile Send adi6606 a Private Message
Tack Björn-Ola!
Jag är ute efter ett försteg med digital och phono ingång. Men den ska låta hyfsat bra oxå. Såg att XTZ har en integrerad förstärkare med digital ingång men den saknar phono ingång och då måste man ha ytterligare en låda. Dessutom är jag ganska nöjd med mina Dynaco MK III och Thule slutstegen.

Ta dig samman och gör något onyttigt!
Go to Top of Page

NewMount
Member

268 Posts

Posted - 2008/09/02 :  17:07:26  Show Profile Send NewMount a Private Message
Linn Akurate Kontrol låter som ett bra val för dig: http://tonlaget.com/pdf/akuratekontrolinfo.pdf.

En begagnad Linn Exotik med digital- och phono-optionerna är också ett alternativ.

Gärna en Ferrari, men först en bra stereo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000