Author |
Topic |
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2008/09/01 : 22:36:24
|
Själv tar jag en paus till i morgon bitti. Loggar in i svinottan för att sedan återkomma först vid lunch.
Zzz.. /Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare
4935 Posts |
Posted - 2008/09/02 : 00:02:05
|
Då drar jag väl till med Alkoholhaltiga drycker
Flaming Stars - Too Late To Turn Back, Too Early To say Goodbye Cornelis Wreeswijk - Stopets Spår Sleepy Sleeper - Lapponia
Star Gin, Öl, Hjortronlikör.
Va, inte fredag än???
//Mikael |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2008/09/02 : 07:21:38
|
Precis - inte fredag ännu Mickel-mackel .
Jag håller tråden öppen under dagen. Nästa koll vid lunchtid.
/J |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2008/09/02 : 13:32:56
|
Vi kör ett en stund till. Cirka kl 15 drar jag strecket.
/J |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2008/09/02 : 15:24:50
|
Men oj - blir nästan orolig över att du inte kunnat sova i natt på grund av Röda Tråden Magils? Hoppas att så inte är fallet. Kan för övrigt meddela att du för sälla dig till de övriga respondenterna
Jag drar strecket:
Ett antal av gissningarna var i rätt härad även om ingen nådde ända fram.
Som vanligt när jag kört en bomtråd följer nu en möjlighet att gissa när jag har strukit under nyckelorden i ledtrådarna:
Flaming Stars - Too Late To Turn Back, Too Early To say Goodbye Cornelis Wreeswijk - Stopets Spår Sleepy Sleeper - Lapponia
Blev det lättare eller enbart krångligt på ett annat sätt?
Upplösningen kommer vid sex-sju tiden ikväll.
/Jörgen G
|
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2008/09/02 : 18:14:50
|
Nä inte riktigt Magils.
Men en konfiguration av en eller flera sovvagnar, på engelska sleeper, med en dragenhet, till exempel ett lokomtiv, som avgår på spår om kvällen, late, och kommer fram, to, på morgonen, early. Kortare kan man beskriva den Röda Tråden med ordet Nattåg.
Ett exempel på nattåg är tåget till Lappland från södra Sverige. En gång i tiden kallades det för "Lapplandspilen" - inte långt från Gus förslag "Lapponiaexpressen". Även SJ-gissningen var ju på rätt spår(!), de kör ju för närvarande nattågen till övre Norrland, men nystningen var ju helt fel. Ovana nattågsresenärer har ju dessutom ofta svårt att somna på nattåg.
Då ser vi fram mot vad huzze kan hitta på i kväll...
/Jörgen G |
Edited by - Jörgen_G on 2008/09/02 18:18:38 |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare
4935 Posts |
Posted - 2008/09/02 : 21:04:57
|
Som bördig från Boden men gjorde X-jobbet i Uppsala så har jag åkt nämnda Lapplandspilen x antal ggr.
arrrghhhh |
Edited by - Mickel-mackel on 2008/09/02 21:05:26 |
|
|
Topic |
|