HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Fråga om Peter Green - Splinter Group
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/09/01 :  11:44:41  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Sitter på jobb o surfar (vad annars) o kolla runt på Wiki o snurrade in på Peter. Jag hade inte en susning om att han har gjort så pass många skivor som han nu har gjort med Splinter.
Någon som har hört dom ?
Enligt Wiki bor han i Sverige

http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Green_(musician)


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2008/09/01 :  16:37:58  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
Jag har hört en del med PG splinter group, ganska bra blues om jag minns rätt.

Äsch, fel inloggning igen.. Det var Bernt som skrev.

Waf, Waf!


Edited by - Marina Jansson on 2008/09/01 16:49:59
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/09/01 :  19:45:11  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Du gör snart skäl för den röda peruken Bernt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2008/09/02 :  00:42:23  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
Han genomlider en personlighetsförvirring för tillfället...
OT, förlåt.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/09/02 :  06:10:17  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Bernt när han är inloggad i Marinas namn


Jag får snurra runt o se vad jag hittar med Splinter, det som är lockande är att Peter även spelar på el-gura o inte bara akustisk

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2008/09/02 :  07:26:30  Show Profile Send reVintage a Private Message
Skulle vilja framhålla att efter att Peter lämnade Fleetwood Mac(gamla bandet som spelade blues) så är det inte ett dugg kul. Det mest tragiska jag sett var när han spelade på en källarklubb i Uppsala på 80-talet och han 10 min efter att bandet äntrat scenen, förvirrad klev in med ca 5cm långa naglar som omöjliggjorde gitarrspel! Han sjöng dock lika bra som förr.

Och bland det bästa jag sett var the original Fleetwood Mac i Örebro Sporthall i slutet på 60-talet.

Jag tycker att det han gjort med Splinter Group är patetiskt jämfört med hur det var från början.

Lyssna ist på bl.a. Supernatural, Greeny, Black Magic Woman(Ja, det var han som skrev den, inte Santana). Det som gäller är skivorna med Mayall och tidiga FM. Kan återkomma med förslag på skivor om så önskas, har näst intill alla vinylskivor han medverkat på.

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!

Edited by - reVintage on 2008/09/02 08:52:59
Go to Top of Page

Musik Hemma
Member

191 Posts

Posted - 2008/09/02 :  13:32:03  Show Profile Send Musik Hemma a Private Message
Jag har "the Best of Peter Green och Splintergroup" från 2002, utgivet av Snapper Musik i England.

Tycker att den är kanon. Ok, ingen jättesensation, men bra blues och vettigt inspelad.

Däremot så köpte jag en livedvd som var riktigt tråkig, trötta musiker med tämligen trött framträdande, nej inget att ha, tyvärr.

OT. snälla, varningstext vore väl ändå på plats om Bernt i den peruken skall visas framledes?

edit, rättelse av namn.

" 90 procent av min förmögenhet har jag spenderat på droger och prostituerade, resten har jag slösat bort".
Sebastian Horsley.

Edited by - Musik Hemma on 2008/09/02 13:35:53
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000