HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Köpes
 Trasig motorduk; delar sökes!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2008/09/01 :  10:50:53  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message
Elektronik, gärna inklusive motor och ändlägesgivare eller dyl, till en motoriserad hembioduk köpes. Viktigt är att den är triggbar med 12V från projje. Varken själva duken eller kasetten är intressant. Skall användas till ett obskyrt, "never seen before", DIY-bygge.

Även tips om var man kan få tag på det jag söker, mottages tacksamt.

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se

Edited by - Vee-Eight on 2008/09/01 14:33:48

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2008/09/01 :  18:59:33  Show Profile Send ILLY a Private Message
Finns några metalliska delar i dukens underkant? Isåfall skulle ju en induktiv givare kunna användas. Jag gillar såna, dom är robusta och pålitliga. Inte alltför dyra heller. En enklare styrkrets borde gå att knåpa ihop av relativt få komponenter. Är 12-volten från projjen en puls när man startar, eller en en utspänning som ligger där så länge den är igång? Ska duken åka upp igen så fort projjen stängs av?

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2008/09/02 :  07:29:46  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message
ILLY:

Det skall inte vara till en duk alls. Jag tänkte bygga en sk "tyst-box" till en projje. Luckan skall svänga upp när man startar projjen. Kan tänka att en motorduk har all den styrelektronik som behövs för en sådan sak, exkl motor. Ändlägesgivarna talar ju om när motorn skall stängas av i de olika riktningarna. På detta sätt tänkte jag slippa fundera på hur styrlogiken mellan projje och duk funkar.

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2008/09/02 :  21:59:37  Show Profile Send ILLY a Private Message
Ahaa... Jag förstår. Då var jag nog inte till mycket hjälp tyvärr, men lycka till!

Militant cyklist.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000