HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rörförstärkare till ipod
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kjellen
Member

161 Posts

Posted - 2008/08/29 :  01:17:44  Show Profile  Visit kjellen's Homepage Send kjellen a Private Message
Något som går att hitta relativt billigt idag är rörförstärkare. De verkade tillhöra ett utdöende släkte tills, för något år sedan, Fatman lanserade ett 2-rörssteg till iPod. Nu finns det en rad andra fabrikat som marknadsför samma linje med matchande dockningsstationer. Priserna är dock ganska tilltagna och någon vidare effekt bjuds det inte på. Jag provade därför marknaden för rena rörförstärkare och köpte en fristående dockningsstation för iPod. Resultatet är underbart och priset ligger under 3000 kopplat och klart. 34 friska watt räcker mer än väl för att bjuda upp till dans. Det tog ett tag och jag bjöd på ganska många auktioner innan jag hade turen att knipa en förstärkare till så billig peng. Frakt och försäkring blev nästan lika dyr som godset...

Integrerad förförstärkare!

Kom ihåg att det är du som avgör vad som är "bra".

GOING
Starting Member

45 Posts

Posted - 2008/08/29 :  07:44:19  Show Profile Send GOING a Private Message
Vilken dockningsstation köpte du ?

AoA
Go to Top of Page

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2008/08/29 :  09:36:36  Show Profile Send Njord a Private Message
Den ser väldigt fin ut.

Köpte du den på E-bay? Berätta lite mer om varför du valde just den här förstärkaren. Chansade du på någon som passade din budget eller gjorde du efterforskningar innan du slog till?
Go to Top of Page

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2008/08/29 :  13:13:16  Show Profile Send Njord a Private Message
Nu hittade jag en likadan på e-bay!

http://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150285982273&ih=005&category=93379&_trksid=p3286.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26its%3DD%252BC%26otn%3D3%26ps%3D5
Go to Top of Page

kjellen
Member

161 Posts

Posted - 2008/08/29 :  19:59:24  Show Profile  Visit kjellen's Homepage Send kjellen a Private Message
@ GOING
Jag köpte en Belkin docka med fjärrkontroll till iPods menysystem. Kostade 800 kr på Lars Bengtsson. Jag kör förstärkarens volym på hälften och styr volymen från signalkällan.

@ NJORD
Som du skriver, valde jag rör efter budget. Det var mest själva grejen att ha ett äkta rörsteg som låg bakom. Jag kan inte ett dugg om den sortens hifi och vet inte vad jag tar mig till den dag en lampa brister. Jag får väl lära mig

Kom ihåg att det är du som avgör vad som är "bra".
Go to Top of Page

kjellen
Member

161 Posts

Posted - 2008/09/08 :  21:33:27  Show Profile  Visit kjellen's Homepage Send kjellen a Private Message
Tjohoo! Jag har kopplat upp nu och tycker det låter fantastiskt och samtidigt ganska hemskt. Hemskt med datorhögtalarna alltså. Har därför lagt bud på ett par Dynaudio Contour stativhögtalare. Jag har dock ingen aning om hur dessa passar till en rörförstärkare, men i jämförelse med plasthögtalarna låter det säkert förträffligt
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2008/09/09 :  11:01:23  Show Profile Send Manga X a Private Message
Dynaudio är generellt sett trögdrivna så det borde inte vara den bästa matchningen men på lite normalare nivåer låter det säkert jättebra!

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2008/09/09 :  22:28:56  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
Det brukar gå bra att byta rör när de går sönder.
De verkar hålla väldigt länge, dock.

Waf, Waf!

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000