Author |
Topic |
|
akktustakki
MJW Musik hemma
1098 Posts |
Posted - 2008/08/22 : 18:28:42
|
080823. Nu kör vi. www.musikhemma.se Hoppas ni gillar det ni ser.
Finns lite småbuggar som supporten jobbar på, men annars skall det nog vara som de är. Lite småfilande kanske återstår, och visst kommer man väl upptäcka en och annan konstighet, men inte så många tror jag.
080822 Ja, som rubriken säger, så kommer en sida att presenteras inom kort. Jag håller på att försöka skriva en dylik tingest, och eftersom jag gör det för första gången blir det lite hackigt.
Min firma har legat i malpåse under en lång tid, men nu ser det riktigt bra ut för fortsättningen.
Nåväl, det kommer till största delen att handla om DIY inom Monacors enorma produktutbud. Monacor har styrt upp verksamheten och ägnar sig numera inte åt försäljning direkt till kund. Jag tror att det kommer att vara till fördel för alla inblandade, framför allt för kunderna.
Det kommer också på längre sikt att bleka av den något såsiga bilden av Monacor som produktleverantör. Det finns en del produkter som är av tvivelaktig andvändbarhet, men de många grejorna som är bra, är å andra sidan väldigt bra.
Jag kan självklart inte ligga på några stora lager, men det skall inte behöva bli några dryga väntetider ändå förhoppningsvis.
Planerad sjösättning blir i helgen, men med reservation för att det kan ändras i viss design, och att vissa produkter ej har lagts in pga. ren nonchalans från en del generalagenter.
Jag har ändå valt att lägga ut sidan, eftersom den i stort sett är klar, och den är skapligt lättläst och hyggligt informativ.
mvh Mats Musik Hemma.
|
nu schlappnaru av... DIY. Monacor
|
Edited by - akktustakki on 2008/08/23 14:23:13 |
|
Njord
Member
298 Posts |
Posted - 2008/08/23 : 17:33:26
|
Hemsidan ser trevlig ut och jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra för dig.
Jag undrar bara var du håller till någonstans? Det finns ju en karta men jag kan inte gissa mig till vilken stad det är. Planerar du att öppna en butik också längre fram? |
|
|
akktustakki
MJW Musik hemma
1098 Posts |
Posted - 2008/08/23 : 18:17:47
|
Njord
Tack för det. Jag är lite smånöjd själv.
Jag finns i Växjö i mörkaste Småland.
Butik är inte aktuellt just för tillfället. Vi får se hur det tar sig längre fram. Det vore ju onekligen väldigt roligt. |
|
Edited by - akktustakki on 2008/08/23 18:18:47 |
|
|
Just Audio Magic
Semesterfirare
553 Posts |
Posted - 2008/08/23 : 21:49:01
|
akktustakki; Ser trevligt ut ! Bra o informativ sida!
Lycka till |
Micke äger och driver Just Audio Magic tillsammans med Jenny !
www.justaudiomagic.se |
|
|
akktustakki
MJW Musik hemma
1098 Posts |
Posted - 2008/08/23 : 22:09:02
|
Just Audio Magic.
Tack för de orden. Roligt att du ställde dig positiv. Det uppskattas. |
|
|
|
Double A
Member
2095 Posts |
Posted - 2008/08/23 : 23:09:37
|
Kul att du är igång Mats!
Lycka till med företaget
Mvh Anders |
Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. Double A ordspråk. Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se |
|
|
Musik Hemma
Member
191 Posts |
Posted - 2008/08/23 : 23:26:50
|
Double A
Katarr, katarr.
Hoppas att kunna bidra med grejor till de behövande.
mvh Mats |
" 90 procent av min förmögenhet har jag spenderat på droger och prostituerade, resten har jag slösat bort". Sebastian Horsley. |
|
|
Musik Hemma
Member
191 Posts |
Posted - 2008/08/23 : 23:31:14
|
Ja, som ni märker så är numera akktustakki förpassad till arkivet, och in på banan kommer namnet som företaget heter, Musik Hemma.
Detta för att förenkla för alla när jag deltar i trådar och annat. Annars är det samma stolle som håller på.
Kommer väl att ta en stund innan man passerar 1000 gränsen. |
" 90 procent av min förmögenhet har jag spenderat på droger och prostituerade, resten har jag slösat bort". Sebastian Horsley. |
Edited by - Musik Hemma on 2008/08/24 00:31:10 |
|
|
Musik Hemma
Member
191 Posts |
Posted - 2008/08/25 : 14:10:10
|
Nu finns Prima Luna;s elektronik inlagd med priser på hemsidan. Ta en titt.
mvh Mats |
Edited by - Musik Hemma on 2008/08/25 14:13:36 |
|
|
fonz
Member
518 Posts |
Posted - 2008/08/27 : 19:39:26
|
Pinsamt hur sällan man är inne på detta forum numera. Vilket förstås betyder att man missar en nyhet som denna. Men bättre sent än aldrig. Hemsidan ser ju alldeles förträfflig ut minsann....
Good luck med din nysatsning Mats. |
|
|
silvervarg
Member
652 Posts |
Posted - 2008/08/27 : 23:15:51
|
De mest populära DIY elementen är de där man enkelt kan få se alla parametrar samt uppmätt kurva över frekvensgången. Finns det möjlighet att du kan komplettera din hemsida med den informationen? Det skulle säkert öka intresset för att bygga med Monacor-element.
|
|
|
Musik Hemma
Member
191 Posts |
Posted - 2008/08/28 : 00:08:14
|
Tack fonz, kul att du hittade dit. |
|
|
Musik Hemma
Member
191 Posts |
Posted - 2008/08/28 : 00:13:48
|
silvervarg
Ja,så är det. Kruxet ät att det var tanken från start, men det ligger någon bugg någonstans, så att jag inte kan länka till enskilda produkter i sortimentet just i Monacorservern. Det är alltså inte Monacors server det är fel på utan sidans.
Supporten för sidans server finns i USA med allt vad det innebär, och dem har jag redan skrikit på i omgångar, men inget verkar hända tyvärr.
Jag hoppas att de kommer tillrätta med det snart.
Under tiden är det bara att maila mig så skickar jag över länken till elementet.
mvh Mats |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2008/08/28 : 09:05:19
|
Lättmanövrerad och överskådlig sida. Vissa klart intressanta produkter! Högtalarkabeln verkar ju läcker! Magnetostat-diskanterna är ju prisvärda så det står härliga till!
Enda jag hänger upp mig är "Absorberingsgrad vid olika frekvenser. För de som begriper sådant, så ser det riktigt bra ut." ..men jag kanske inte begriper det hela!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Musik Hemma
Member
191 Posts |
Posted - 2008/08/28 : 10:05:49
|
Tack Pär. Verkligen roligt att du tyckte det. Jo, visst finns det en hel del intressant att välja på, och prisvärt är det onekligen.
Du begriper sådana kurvor säkert bättre än flertalet. Absorberingsgraden vid givna frekvenser, den visade grafen presenterar ett för produkten bra resultat, antas göra det,för man lägger inte upp en kurva som visar ett dåligt resultat, utgår jag ifrån.
Uppriktigt sagt har jag inget att jämföra med i detta fallet, eftersom jag inte sett några grafer alls på andra liknande produkter. Och personligen så är det kanske inte det sexigaste kurvor jag kan tänka mig.
mvh Mats
|
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2008/08/28 : 11:23:52
|
"Absorberingsgraden vid givna frekvenser, den visade grafen presenterar ett för produkten bra resultat, antas göra det,för man lägger inte upp en kurva som visar ett dåligt resultat, utgår jag ifrån."
Bra formulerat!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Musik Hemma
Member
191 Posts |
Posted - 2008/08/29 : 02:10:31
|
Nuså, gubbar och gummor.
Jag har lagt in produktfakta, teknikspecifikationer och mått på högtalarenheterna på hemsidan. De är i PDF format och jag är den första att erkänna att de är rätt grovt tillyxade. Klicka på namnet så öppnar man i nytt fönster.
Jag ska inte tråka ut er med att beskriva vilket fnul det var att fixa till detta, vi kan konstatera att det var...ehh intressant. I alla fall de första 8 timmarna.
Nu finns alltså alla möjligheter att undersöka vilka element som passar till era byggen och som alltid går det bra att höra av sig till mig om frågor och annat.
Själv sitter jag redo med orderblocket.
mvh Mats |
|
|
|
Topic |
|