HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Varsågod - lyssna på nya David Byrne & Brian Eno
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2008/08/18 :  16:24:36  Show Profile Send Gabe a Private Message
För första gången på 30 år har David Byrne och Brian Eno samarbetat. Resultatet kan du lyssna till (och köpa) här: http://www.everythingthathappens.com
hälsn
Gabe

Mnyb
Member

271 Posts

Posted - 2008/08/19 :  21:53:25  Show Profile Send Mnyb a Private Message
Den kan även köpas som DRM fri download i 320kps mp3 OCH 24bitars 44kHz flac för endast 9$ inklusive booklet i PDF etc
väldigt bra för oss med SqueezeBox.

Skivan kan verkligen rekomenderas den är bra, de 2 första spåren är lite trista men sen växer den :-)

Meridian G68 & G98 +SB3 via GamuT, primare & classe till Dynaudio Contour 4 & 1.3Se & Center samt REL Stadium 3
Go to Top of Page

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2008/08/20 :  14:13:52  Show Profile Send Gabe a Private Message
Ja - den är riktigt bra. Men jag gillar både låt ett och två också!
Eftersom jag envisas med att köpa fysiska CD-skivor fortfarande så tänker jag beställa den "på riktigt" också. Det finns även en de luxe variant i en box med dvd, extramaterial och en bok för ca 70 USD men det blir lite väl mycket. Med tull Hamnar vi på nära 600 kr och det är för mycket. Oavsett vad man önskar går det bara att shoppa via http://www.everythingthathappens.com

Gör det!
hälsar
gabe som tycker att artister som gör bra musik ska få betalt för sitt jobb!
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2008/08/20 :  15:06:22  Show Profile Send ninja a Private Message
Beställd! Tack för tips.

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

Mnyb
Member

271 Posts

Posted - 2008/08/22 :  14:05:56  Show Profile Send Mnyb a Private Message
Jag uppskattar också skivsamlandet, men i och med att man kan få lossles utan DRM så har jag i vissa fall börjat vänja mig vid att inte köpa skivor. mest då för miljöns skull så man slipper hanteringen av små blanka polykarbonatskivor i bräckliga askar, som troligen flygfraktas från USA om det är där man handlar, men det är roligare med riktiga saker.

För övrigt tycker även jag man ska köpa detta, 9 dollar ca 60 spänn rätt produkt till rätt pris det finns fatöl på bishop som är dyrare, för samma peng får man ett konstverk. 60 spänn för att slippa rippa och tagga och transcoda till bilen/mp3 spelaren tack ! eftersom ju både mp3 & flac ingick


Meridian G68 & G98 +SB3 via GamuT, primare & classe till Dynaudio Contour 4 & 1.3Se & Center samt REL Stadium 3
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000