HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 I Dalen Växer Blomman Som Visar Vägen Tillbaka
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/08/09 :  00:19:32  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Upp och ner. Mitt liv. Som ett EKG på LSD. Har alla det så? När vi går till jobbet är vi en person, när vi kommer hem är vi någon annan. På några timmar. Skilsmässa. Någon har dött. En kuvert från skattemyndigheten slår sönder en och annan dröm. OS på teve. Det känns som det var OS förra veckan. Allt blir en jävla smet.

Har alla det så?

Vänner. Vilka är dem? För det mesta de man aldrig anar. Med stora steg kommer de fram ur sina holkar, och visar empati. Det finns många fina människor. Fler än man kanske kan tro. Eller så är man bara för trött för att inse det?

Jag lägger alldeles för mycket tid på relationer, som blir som blodiglar. På väg till gymmet idag upptäckte jag att ingen log. Alla jag träffade såg ut som zombies. På väg någonstans, men de ville inte avslöja vart. Som hemliga poliser med ett förslutet uppdrag.

Jag har varit nere i dalen och sökt efter blomman som visar vägen. Vill ni se den? Den är så himmelskt vacker. Och doften är gudomlig. Trots allt ljus och mörker, brutna löften, svek och hat, växer den envisa blomman vidare. Detta forumet är ett. Varenda plats där människor bryr sig frodas vägen tillbaka.

Jag vet inte varför jag skriver detta. Jag vet egentligen aldrig varför jag skriver, måste jag det? Ordet "varför" kan ta dö på den på den starkaste. Och jag är inte så jävla stark just nu. Men skriva det gör jag. Trots OS. Trots smeten.

Ibland önskar jag att jag kunde skilja mig. För då hade jag i alla fall haft ett förhållande. Att skilja sig från helvetet kan var en bra lösning. I helvetet växer ingen. Men jag har i alla fall sett blomman nu, så vägen kan inte vara så långt bort. Upp igen. Tillbaka.

dahlfalk
Member

500 Posts

Posted - 2008/08/09 :  00:41:04  Show Profile Send dahlfalk a Private Message
I smeten tror jag alla hamnar någongång, vissa blir kvar andra inte. Ibland kan jag fundera på om det är värt att kämpa för att komma upp ur smeten, många verkar ju nöja sig med att flyta med. Ibland undrar jag om den gråa massan av "zombies" som alltid är på väg ser mig som "zombie"? Kanske är det bara jag som inte har en aning om vart jag ska ta vägen? En vän skrev engång en textrad, "Livet är den längsta vägen till helvete". Ibland inser jag hur rätt han har...
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2008/08/09 :  09:29:34  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
Godmorgon! Och välkommen tillbaka.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/08/09 :  10:40:27  Show Profile Send huzze a Private Message
Alla känner så. Mer eller mindre ofta. Själv kan jag få ryck och bli filosofisk fast jag inte är den "typen". Jag är logisk av mig och ser gärna saker i svart eller vitt, men det är ju inte det rätta har jag fått erfara.

Ta't lugnt och lukta på blomman en stund.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000