HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vecteur högtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2008/08/06 :  12:55:33  Show Profile Send adi6606 a Private Message
Ett par slanka, långa högtalare med franskt klingande namn Vecteur väckte mitt intresse. Mest på grund av utseende men ägaren tycker att dessa låter bra oxå. Ngn som vet mera om Vecteur?

Ta dig samman och gör något onyttigt!

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2008/08/06 :  13:33:39  Show Profile Send Leif B a Private Message
Hittar tyvärr inga högtalare av det märket på nätet.
Men förstärkare och CD-spelare.

mvh
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2008/08/06 :  13:35:43  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Har för mig att vecteur även tillverkade Leedh som var high end.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2008/08/06 :  13:37:04  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Namnet Gilles Millot kommer upp när jag googlar på leedh.

Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2008/08/06 :  14:12:31  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Är det denna?
http://img504.imageshack.us/img504/7260/vecteurseconde2sy4.jpg

Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2008/08/07 :  08:11:51  Show Profile Send adi6606 a Private Message
Räven: Ser ut att du har lyckats vaska fram den Tack, tack! Hur hittade du den?

Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2008/08/13 :  22:09:35  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Tja...
Den som söker han letar (eller nåt)

Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2008/08/13 :  22:10:39  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Får du ett riktigt bra pris så tycker jag att du slår till.

Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2008/08/14 :  12:02:50  Show Profile Send adi6606 a Private Message
Jag vet inte vad bra pris är för dem här men upp till 3000 kronor kan jag betala. För tillfället i alla fall Annars får jag väl sälja flera stereo prylar för att bekosta missbruket

Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2008/08/20 :  14:09:04  Show Profile Send adi6606 a Private Message
Jag har dem i bilen. Lyssnade lite på dem innan det slussades in i baggageluckan och de kan verkligen leverera välljud. Lite märkligt tyckte jag då att vissa instrument svävar liksom rakt ovanpå högtalaren. Nu har dem inte varit ordentligt uppstälda och testade med rörförstärkäri och vinyl. Ska hem och leka med dem ikväll :)

Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2008/08/20 :  14:29:41  Show Profile Send dwain a Private Message
Trevligt Dom var väldigt snygga i alla fall Du får ge en utförlig beskrivning över hur det låter sen

Vad fick du ge då?
Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2008/08/20 :  15:33:44  Show Profile Send adi6606 a Private Message
Bytesaffär Fick ge ett par orenovrade OD-11:or och ett par enkelt renoverade OA-12:or.

Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2008/08/21 :  14:29:11  Show Profile Send adi6606 a Private Message
Vecteur visade sig vara modell Köchel 527 (pianostycke av Mozart ) och är designade av Pascal Louvet (Vem är det?). Hur dem låter!? Låter mycket rappt, snabbt och detaljerad. Testade igår med en integrerad AudioLab förstärkare och var mycket, mycket nöjd. Bytte sedan till en DYnaco SCA-35 och det lät mycket mer behagligt, avslappnat,varmt men instrumenterna behöll inte samma bergfasta position i ljudbilden. Dock var hela upplevelsen mer harmonisk och det lät mer "rätt". Men så är det oftast för mig när jag jämför mellan transistor och rör förstärkeri. Hann inte testa med en triod se förstärkare men ska göra det i helgen. Ljudbilden var faktiskt hög/lång. Det lät även höger- och vänster om högtalarna (Oscar Peterson live i en restaurang. Man kunde höra folk, tallrikar klingar vid bordet till höger- och vänster bak om högtalarna ) På senare tid har jag lyssnat mycket på OA-52.2 och det här var helt annorlunda. Kruxet är att alltid när jag tror att "Nu har jag äntligen hittat ett par som jag kan leva med länge" sätter "hifidjävulen" klorna i mig och jag börjar leta efter ngt annat. Inte nödvändigtvis bättre men annat.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000