HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 paypal?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2008/07/31 :  23:34:46  Show Profile Send dwain a Private Message
Hur funkar det med paypal och hur säkert är det? Hur gör man? Och vad kostar det?

Är hur grön som helst på det där

Så dela gärna med er av eran erfarenhet

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2008/08/01 :  00:32:28  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Det är ganska enkelt, du reggar dig på deras hemsida efter att ha läst avtalen (dessa avtal är viktiga att ha läst då det är alla dina pengar som sätts på spel). Sedan anger du ditt visa kort nummer. De drar några kronor från dig, 15 tror jag det är. På bankomat kvittot får du då en kodi där det brukar stå företagsnamn, denna kod anger du i ditt paypal konto. Efter det är det bara att handla. De drar väl lite i valutakostnad tror jag, men det är inte märkbart.

Säkert? Ja ingen har tagit mer pengar än jag har handlat för iallafall så det är relativt säkert.

MEN du kommer att få massa mail från falska paypal "tjuvar", RADERA ALLA, läs dom inte ens. Enda gången paypal kontaktar dig så är det via ditt konto som du loggar in på. Och där börjar det alltid med "Dear förnamn efternamn"(det gör inte de falska då de inte har tillgång till de uppgifterna) vilket kan vara bra att veta. Men som sagt, vill du vara säker, radera alla mail du får från paypal då det med största sannolikhet inte är från paypal.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2008/08/01 :  10:15:27  Show Profile Send dwain a Private Message
Jag blir väldigt osäker. Enda anledningen till att jag ska saffa paypal är för att jag vill köpa den hära fiio hörlursstärkaren från usa och den sidan accepterar endast paypal. Annars behöver jag inte paypal. Kan man enkelt stänga kontot när man känner man inte vill ha det längre?
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2008/08/01 :  10:25:09  Show Profile Send dwain a Private Message
Jaha det gick inte jag har inget visa. Varför kan det inte finnas andra smarta sätt att betala där man inte måsste använda kortet? Finns det inget där man sätter över pengar smidigt på ett konto på nätet och så betalar man med det? Aja nu spelar det ingen roll för hemsidan jag skulle beställa från tar endast paypal
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2008/08/01 :  10:31:09  Show Profile Send UnBeliever a Private Message
Tidigare var det iaf så att man kunde föra över pengar från sitt bankkonto till sitt paypalkonto via ett bankgironr istället för att betala med kort direkt.
Det tar ett par bankdagar men funkade hur bra som helst för mig innan.

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2008/08/01 :  11:16:07  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
dwain> Har du visa så finns det faktiskt inget smidigare sätt att betala med över internet..

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000