HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sony verkar inte längre vara av intresse
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2008/07/30 :  21:39:22  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag tittade idag på nätet efter en SACD spelare från Sony. Jag gick in på olika hifibutiker i Stockholm men det verkar som om ingen längre säljer Sony´s lite bättre saker om det nu inte är LCD TV. Vad beror det på? Kan marginalerna ha blivit sämre jämfört med andra märken? Jo Sony finns på ONOFF och Expert men där vill jag nog inte handla.

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/07/30 :  22:05:28  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Har du varit på Sony Center?

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2008/07/31 :  00:07:08  Show Profile Send gcs a Private Message
Nä där har jag inte varit. Men jag tycker att det är förundeligt att ingen eller väldigt få butiker verkar sälja Sony. Sony verkar ju i så fall som märke ha gått tillbaka.
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2008/07/31 :  09:07:41  Show Profile Send Kilgore a Private Message
Detta tror jag beror på att de satsar på att sälja sina produkter via Sony center butikerna. Det blir svårare för andra handlare att sälja deras produkter. Kanske inte bara kan köpa in deras ES-serie produkter, utan då kanske det krävs att de tar in även deras LCD-TV m.m. Då har jag uppfattat det från handkare jag pratat med.

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2008/07/31 :  19:59:07  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag har nu varit inne på Sony Center och finner till min förfäran att det är slut med Sony när det gäller deras High end HiFi. Sony verkar satsar enbart på LCD, kameror, mobilt och blue ray. Men dom är stora på video för proffs. Man ska nog vara försiktig med att köpa begagnade prylar ur ES serien. Det kan bli jättedyrt när något går sönder.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/07/31 :  20:18:49  Show Profile Send B-200 a Private Message
surt som fan om ES serien ej finns mera. ES serien har alltid stått för kvalitet och riktigt bra genomtänkta produkter så vitt jag kan minnas tillbaks.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2008/08/01 :  11:13:26  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
quote:
Jag har nu varit inne på Sony Center och finner till min förfäran att det är slut med Sony när det gäller deras High end HiFi. Sony verkar satsar enbart på LCD, kameror, mobilt och blue ray. Men dom är stora på video för proffs. Man ska nog vara försiktig med att köpa begagnade prylar ur ES serien. Det kan bli jättedyrt när något går sönder.

Min erfarenhet är att Sony har reservdelar till sina produkter i väldigt många år efter att de har slutat säljas. Har många gånger själv köpt reservdelar till bl.a. äldre CD spelare ur ES serien.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Edited by - Gemeni on 2008/08/01 11:13:58
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2008/08/01 :  11:58:45  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag tycker att det är tvärt om. Förr så hade dom reservdelar i minst 10år men numera gäller inte änns 5års regeln längre. Sedan vad det gäller Sony så är dom väldigt dyra när man behöver någon reservdel. Jag har själv en stor DAT från Sony och till det var länge sedan man kunde få delar till en sån maskin. Det är vissa delar i en DAT-maskin som obönhörligen åldras av värmen så det är tur att vi har sådana delar på jobbet och dessutom några skrotade maskiner.
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2008/08/28 :  19:41:23  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Läs gärna den här länken, om inte utrikiska försvårar din läslust.

http://www.stevehoffman.tv/forums/showthread.php?t=158684
Go to Top of Page

educk
Member

316 Posts

Posted - 2008/08/28 :  22:33:36  Show Profile Send educk a Private Message
tror de är internet handlarna man får kolla på. har för mig att sonys recivrar i es serien finns på fyndbörsen bla

Ljudrättsaktivist

arcam cd82 - Plinius M16 - Electrocompaniet AW60FTT - Martin Logan Vista
Go to Top of Page

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2008/08/28 :  23:48:45  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message
Japp, Sony ES prylar finns hos vissa näthandlre. Köpte nyss en ES bioreceiver hos NetOnNet och dom här även en ES förstärkare och en SACD-spelare.

---[Mina prylar]---
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000