HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 Ny webbutik!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audio Excitement
Starting Member

42 Posts

Posted - 2008/07/24 :  17:33:01  Show Profile  Visit Audio Excitement's Homepage Send Audio Excitement a Private Message
Jag har flyttat in till Örebro och tyckte att en ny webbutik skulle kunna sitta fint i samma veva.
CD-rean ligger ute ett litet tag till. En gemensam nämnare för allt är extra hög ljudkvalitet på skivor och hårdvara.

Jag vet... Vad betyder extra hög?...Jo, vissa produkter är jag riktigt stolt över, andra produkter har en prisvärdhet som gör intryck efter att man lyssnat på dem.

Välkommen in och kika. http://www.hifimusic.se

Lär av misstagen och njut av framgångarna.

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/07/29 :  16:44:34  Show Profile Send OcA a Private Message
http://www.hifimusic.se/index.php?p=pageItem&table=equipment&itemId=59

Har ni mer info på de där burkarna? Google ger inga svar...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Audio Excitement
Starting Member

42 Posts

Posted - 2008/08/15 :  16:09:27  Show Profile  Visit Audio Excitement's Homepage Send Audio Excitement a Private Message
Vad för info vill du ha förutom det som står i informationstexten?

Go to Top of Page

Odyssey
Starting Member

43 Posts

Posted - 2008/08/15 :  19:26:33  Show Profile  Visit Odyssey's Homepage Send Odyssey a Private Message
Jeg synes at det er meget interessant at der ikke er noget delefilter i en fler-vejs højtaler. Jeg tror at der er mange andre der også gerne vil læse mere om produkterne, så et link til producenten vil være fint.

Brian

Den danske forhandler af Hifiman.
Go to Top of Page

Audio Excitement
Starting Member

42 Posts

Posted - 2008/08/16 :  09:26:46  Show Profile  Visit Audio Excitement's Homepage Send Audio Excitement a Private Message
Ja, du menar så!

Jag gillar också just den detaljen. Det huvudsakliga problemet med att lyckas få en högtalare att låta så nära den äkta ljudkällan som möjligt är att göra ett filter som erbjuder detta, Signalen bör lämnas ifred så mycket som möjligt, vilket kräver dyra komponenter men också ett kunnande utöver mätningsresultat. Världens mest respekterade elementtillverkare skulle sannolikt hålla med mig.
Att då tillverka ett element för just sitt speciella frekvensomfång är så läckert! Tyska Avantgarde Acoustic gör som jag hört, samma sak.

Så det enda som behövs här utan filter är spolar som reglerar voymnivåerna.
Ljudet öppnar upp sig på ett fint sätt. Det blir också extra kul med dessa högtalare eftersom det lågfrekventa området framförs via Transmission Line. Basen är lugn och diskret när ljudbilden är så, men när det krävs extra mycket, så går oskan igång i rummet. Mums!

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000