HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Betala på Ebay utan kreditkort ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2008/07/15 :  10:45:39  Show Profile Send Guru a Private Message
Finns det något bra sätt att betala på ebay om man inte har kredit kort ? En vanlig money tranfer till USA kostar ju multum

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2008/07/15 :  11:18:44  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Paypal funkar för det mesta.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2008/07/15 :  11:18:44  Show Profile Send Guru a Private Message
Hmm..upptäckte att man kunde koppla paypal till konto
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2008/07/15 :  11:19:34  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Hur menar du med kreditkort? Visa är ju inget kreditkort och det fungerar utmärkt via paypal tex.

Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2008/07/15 :  12:31:37  Show Profile Send Guru a Private Message
Jag vill undvika att använda kort..men nu tror jag det funkar att koppla till konto, ska testa hur det fungerar.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2008/07/15 :  13:55:30  Show Profile Send f95toli a Private Message
Tänk dock på att många banker ger ett utökat skydd vid interentköp, så beroende på vilket kort du använder kan det alltså vara säkrare att använda ex. VISA vid inköp på nätet.
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2008/07/15 :  16:35:20  Show Profile Send forken a Private Message
Varför vill folk inte använda kort vid onlineköp? Har gjort ett par hundra köp online sen jag var 15 utan några problem. Skulle ditt kortnummer hamna på vift så täcker ju banken pengarna som försvinner i 99,9% av fallen.
Go to Top of Page

henrickpettersson
Member

359 Posts

Posted - 2008/07/15 :  18:06:45  Show Profile Send henrickpettersson a Private Message
quote:
Skulle ditt kortnummer hamna på vift så täcker ju banken pengarna som försvinner i 99,9% av fallen.


Men det är alltid du som får betala det genom bankavgifterna, tråkigt men sant.

Guru: Jag har SWEDBANK som bank och där kan jag betala över internet med ett e-kort utan att lämna ut några kortnummer. Jag har själv inte ett kreditkort och det funkar för mig. Det är ett tillfälligt kreditkort som bara gäller för det belopp och den tid som man själv sätter upp. Har inte provat med USA men här i Europa funkar det.

Edited by - henrickpettersson on 2008/07/15 18:45:28
Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2008/07/15 :  18:49:26  Show Profile Send Guru a Private Message
Henric: Jag har också Swedbank men har inte hittat någon sådan funktion...
Go to Top of Page

henrickpettersson
Member

359 Posts

Posted - 2008/07/15 :  19:05:32  Show Profile Send henrickpettersson a Private Message
sök e-kort på SWEDBANK:s hemsida så får du upp en mängd träffar. Jag hittade inte själv det heller bara så där, det var mest av en slump jag råkade på den informationen.

Du kan börja med denna länk, det verkar finnas mycket svar där:

http://www.swedbank.se/sst/inf/kort-och-betalningar/0,,25521,00.html#Hur%20best%C3%A4ller%20jag%20en%20personlig%20kod?

Sedan verkar det vara lämpligt att fortsätta med den här länken.

http://www.swedbank.se/demo/demo_privat/startsida/anslut_e_kort.html

Har glömt bort exakt hur jag gjorde för att ansluta mitt kort men det var något liknande.

Jag kör e-kortet direkt från deras hemsida, funkade först med programmet jag laddad ned. Men sedan slutade det bara funka, tröttnade och körde det från deras hemsida, funkade lika bra. Sedan har jag program som blockerar script och pop-upp fönster till firefox som ställde till lite problem. Så om det krånglar kan det vara ide att titta på dessa inställningar, eller prova att köra Internet Explorer, kan förekomma liknande problem även där dock.

Edited by - henrickpettersson on 2008/07/15 19:07:13
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2008/07/16 :  02:19:07  Show Profile Send forken a Private Message
quote:
Men det är alltid du som får betala det genom bankavgifterna, tråkigt men sant.


Visst fast så funkar världen, inget man kommer påverka genom att ej välja att använda sitt kort. Det viktiga är att genom ditt kort är du skyddad och jag tror inte folk fattar det. Skulle det försvinna pengar på ditt konto så får du dem tillbaka ihop med ett nytt kort inom någon dag.
Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2008/07/16 :  10:12:09  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
Jag har använt Paypal i flera år med mitt master card, och det har fungerat friktionsfritt hela tiden.
På Ebay så accepterar de flesta säljare Paypal, och är därmed kopplade till Paypals "Buyer protection".
Jag har utnyttjat detta en gång, när säljaren inte skickade min skiva, och jag fick tillbaka hela beloppet,
från Paypal, det fungerade mycket smidigt.

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000