HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 reVintage förfaller till digitalt X-over
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2008/06/18 :  21:56:25  Show Profile Send reVintage a Private Message
Köpte en Behringer DCX2496 på Parts Express. Det strulade lite vilket utmynnade i att de till sist lät mig få den gratis! Fick ett väldigt proffsigt och seriöst bemötande så de är verkligen att rekommendera.

Hade först tänkt använda den enbart för att leta fram lämpliga delningsfrekvenser, filterbranthet, karaktäristik etc. Men..... nu blev det ju pengar över till iaf hälften av de Lundahltrafos jag behöver komplettera med !

Mao kommer det eländiga, grusiga analog-kortet att ersättas av trafos både på in- och utgångarna. Tursamt nog har jag inte byggt färdigt min "pre-plans" så det blir några små ändringar i den, bl.a flyttas trafon till 2496an. Har tänkt mig något sånt här:

Edit: www.eflatjump.se/pre2496H30.pdf

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!

Edited by - reVintage on 2008/06/24 08:32:43

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2008/06/24 :  08:34:27  Show Profile Send reVintage a Private Message
Har nu 6st LL1544A, 1,5uF Mundorf silver/oil samt Neutrik chassi RCA och XLR på väg. Övriga Lundahl samt rör har jag redan.

Någon som kan tänka sig att göra ett kretskort inkl. layout för den simpla mikförstärkaren att monteras på och rakt bakom den pcb-monterade XLR mikrofoningången?

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!

Edited by - reVintage on 2008/06/24 08:36:01
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000